اپل و گوگل در کابین داغ؛ چه کسی مسابقه‌ ماشین‌ها را می‌برد؟

پیش از این، فولکس واگن، بزرگترین خودروساز آلمان، در شرف معرفی این امکان در محصولات خود بود که به‌یک باره با ممانعت مالک این تکنولوژی, یعنی اپل مواجه شد!

به‌ هرحال این رویداد جدید می‌تواند یک پیش‌تازی در عرصه فناوری برای خودروسازها تلقی شود و انتظار می‌رود که خودروساز‌های دیگری نیز به این جمع اضافه شوند. از طرف دیگر، اگر گوگل نتواند حضور پررنگی در این زمینه از خود نشان دهد، شاید مجبور به واگذاری سهم بزرگی از این مالکیت به اپل شود! حال ما در کنار شما قصد داریم نگاهی اجمالی به حضور احتمالی شرکت‌هایی که خواهان استفاده یکی از سیستم عامل‌های شرکت اپل یا گوگل هستند را داشته باشیم.

اپل

بدیهی است هر فردی که آشنایی هرچند کمی با دنیای تکنولوژی داشته باشد، به خوبی می‌داند که اپل، یکی از قطب‌های تاثیرگذار در دنیای اسمارت‌فون‌ها تا به‌حال بوده است. کارپلی اپل در نسخه ios 9 سال گذشته معرفی شد اما پس از وقفه نسبتا طولانی در ابتدای سال میلادی پیش‌رو شاهد عملی ‌شدن این امکان در خودروها خواهیم بود. حال به دنبال داغ شدن خبر راه‌ یافتن کارپلی اپل در اولین محصول خودرویی، این شرکت یقینا قصد توسعه این فناوری در دیگر خودروها را نیز خواهد داشت. فناوری که امکانات متعددی به مالکین می‌دهد که یقینا در محبوبیت و آمار فروش برای اپل و خودروساز، بی تاثیر نخواهد بود!

لیست خودروهایی که به‌زودی از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد، بیش از صد مدل از ۳۴ خودروساز است و در این میان، نام کمپانی‌های محبوبی هم‌چون آئودی، شورولت، فراری، فورد، مرسدس بنز و پورشه نیز به چشم می‌خورد.

auto1

اندروید

اندروید، سیستم عاملی است که گوگل اولین بار در سال ۲۰۰۸ آن را معرفی کرد و درحال‌حاضر سهم بزرگی از اسمارت‌فون‌های بازار را در دست خود دارد. گوگل در سال ۲۰۱۵ ویژگی جدیدی به‌نام Android Auto در نسخه ۵ اضافه کرد. هیوندای اولین خودرویی بود که در مدل سفارشی سوناتا پیش‌قدم شد. در لیست اندروید اتو، حدود ۵۰ خودروساز نام برده شده ‌است که ‌آلفارومئو, فیات، هوندا، هیوندای, جیپ و مزدا بخشی از آن هستند. البته ناگفته نماند که نام بسیاری از خودروساز‌هایی که با اپل نیز قصد همکاری با آن‌ها را دارد در این مجموعه وجود دارد.

auto3

البته کارپلی و اندروید اتو تنها پیشتازان این نوآوری  نیستند، SmartDeviceLink نیز نرم‌افزاری متن‌باز است که توسط آن راننده می‌تواند صفحه نمایش و کنترل خودرو را به ‌واسطه‌ِی یک اپلیکیشن به نام applink در دست بگیرد. تویوتا و لکسوس یکی از چند شرکتی هستند که به استقبال این نوآوری رفته‌اند.

در آخر، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همگام‌سازی آن با دنیای اتومبیل‌، احتمالا شاهد تجربه فضایی بلکه متفاوت‌تر از گذشته خواهیم بود. حضور دو رقیب تکنولوژی, در صحنه خودروسازی قطعی است اما شما حدس میزنید کدامیک در این صحنه موفق‌تر خواهند بود؟ اندرورید اتو یا کارپلی اپل؟

 

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا