آمادگی معاونت علمی برای حمایت از طرح‌های با پتانسیل تجاری‌سازی

سورنا ستاری در «افتتاحیه دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران»، عنوان کرد: یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد دانش‌ بنیان، تغییر نگرش در دانشگاه‌هاست. دانشگاه‌‌ها نسبت به فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در حال تحصیل مسئول هستند و باید این تغییر نگرش را از دانشگاه‌ها شروع کنیم.وی افزود: پایه اقتصاد دانش بنیان، دانش نیروهای انسانی و مغز آنهاست، چرا که مغز، منشأ حرکت و پایه درآمد کشور است.معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: قرار است که ما در کشور با پژوهش‌، فعالیت‌های اقتصادی انجام دهیم، چرا که علم می‌تواند برای ما اقتدار بیاورد.

ستاری تصریح کرد: این علم‌ باید از دانشگاه‌ها سرچشمه بگیرد، اگرچه برخی از شرکت‌های دانش بنیان در بیرون از دانشگاه‌ها و برخی از آنها در داخل دانشگاه‌ها به وجود می‌آیند، ولی در نهایت فعالیت شرکت‌ها هم باید در اقتصاد دانش بنیان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: دانشگاه‌های ما باید درصدی از درآمد خود را با فروش تکنولوژی و صنعت و فعالیت‌های پژوهشی به دست بیاورند. همچنین قرار نیست دانشگاه‌ها با پول دولت و شهریه اداره شوند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: این حرکت جدید در دانشگاه آزاد ایجاد شده، چرا که آنها، شرکت‌های دانش بنیان بسیاری دارند.

ستاری ادامه داد: وظیفه معاونت علمی و فناوری حمایت از پروژه‌هایی بوده که در زندگی مردم تاثیرگذار است. همچنین معاونت آمادگی دارد از طرح‌هایی که پتانسیل تجاری‌سازی دارند، حمایت کند.

وی با بیان اینکه ما نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشتیم و به فرهنگ تغییر نگرش‌ در دانشگاه‌ها رسیده‌ایم، گفت: این فرهنگ باید در کشور قالب شود، چرا که تاکنون از نفت درآمدزایی داشته است. ما از وقتی که در این دولت وارد شدیم، بنا داریم فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را ایجاد کنیم که البته در ابتدا با مقاومت‌هایی روبرو شدیم. اگر بتوانیم درست حرف خود را به کرسی بنشانیم، می‌توانیم این مقاومت‌ها را کمتر کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه افزود: این فرهنگ مغایر فروش نفت کشور و درآمدزایی از آن است. ما باید دانشگاه‌ها را فعال کنیم تا بتوانیم از طریق نوآوری‌های دانشجویان، درآمدزایی کنیم.

ستاری اظهار داشت: امیدواریم مسابقات ربوکاپ توسعه و شور و شوق را در جوانان ایجاد کند و در نهایت به هدف افزایش اشتغال، تجاری‌سازی و ارزش افزوده برسیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا