گزارش تصویری از موزه تاریخ ملی آرژانتین

این موزه در سال 1889 برای نمایش دادن مباحث ویژه تاریخ آرژانتین به جهانیان و همچنین خود ملت آرژانتین، پایه گذاری شده است. این موزه در حقیقت ، نمایشگاهی ویژه از آینه انقلاب آرژانتین و استقلال این کشور بوده  و نشاندهنده چهره این کشور و روال استقلال آن  در طول سالیان دور است .

نهاد موزه تاریخی ملی  آرژانتین توسط شهردار یکی از شهرهای این کشور به نام فرانسیسکو سیدر در تاریخ 24 ماه میسال 1889 میلادی پایه گذاری شد.  در ابتدا این موزه تنها در مالکیت دولت قرار داشت ولی با گذشت زمان انتقال این موزه به محلی دیگر در همان شهر از آدرس  خیابان سانتا فه 3951   به آدرس فعلی  باغ گیاه شناسی  شهر بوینوس آیرس موجب شد تا این موزه به عنوان یک اثر ملی و تاریخی شناخته شود .

در سال 1897 پس از خریداری کردن زمینی به وسیله شهرداری که در حقیقت کاربرد اصلی آن باغ گیاه شناسی بوده است، ، این موزه به بخش سان تلو در خیابان دیفنسای ( محلی که امروزه موزه در آن قرار دارد)  منتقل شده است و در نتیجه محوطه بیرونی موزه بسیار زیبا و سرسبز تر از تصور کلی ما درباره یک موزه تاریخی است.

ساختمان اصلی موزه یک ساختمان تاریخی از سده نوزدهم است که متعلق به یک تاجر امریکایی به نام چارلز ریدلگلی هورن بود و در سال 1846 ساخته شده  استدر سال 1852 این ساختمان و محوطه دورتا دور آن، به وسیله خوان مانوئل دی روسا متحد فرماندار برجسته بوئنوس آیرس، به زور از چارلز ریدلگلی هورن گرفته شد و به خوزه گریگوریو لیزاما فروخته شد و  پس از این ماجرا چارلز ریدلگلی هورن  نیز توسط این افراد از آن شهر تبعید شد . پس از مرگ خوزه گریگوریو لیزاما در سال 1894 ، بیوه او ، آنجلا آلزاگا دی لیزاما ساختمان را به نهاد شهرداری شهر فروخت و از آن زمان این باغ زیبا به به موزه تغییر کاربری داد و بسیاری از زمین های دور تا دور آن نیز به پارک لیزاما تبدیل شد.

موزه تاریخ ملی آرژانتین دارای پنجاه هزار شیئ با ارزش تاریخی است که مورد نمایش قرار داده شد و بازدید کنند گان می توانند از آنها بازدید کنند و نیز از اطلاعاتی که در کنار آن نوشته شده است استفاده کنند.  گروهی نیز به عنوان راهنما وظیفه اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان را به عهده دارند و همه بخش های موزه را با ارائه اطلاعات لازم به بازدیدکنندگان نشان می دهند.

قابل توجه است که بخش های بسیاری از این موزه به وسیله کمک های مالی از بستگان چهره های مهم در انقلاب ماه می و جنگ استقلال آرژانتین گردآوری شده و گشایش یافته است.  سایر اشیاء موزه نیز از مجموعه ای از موزه عمومی با نالم لاتین Museo Público که در سال 1822 به وسیله برناردینو ریواداویا ایجاد شد ،  تهیه گردید.

بخش های گوناگون این موزه از لباس و نشانه های شاهان و خانواده سلطنتی، وسایل ، مبلمان ، اسناد و مدارک خانواده سلطنتی ،دولتمردان، قانونگذاران، و چهره های نظامی تشکیل شده است که برخی از آنها عبارت اند از آثار مربوط به چهره های بزرگ و شناخته شده تاریخ این کشور به نام های : خوزه دی سان مارتین، ماریا دی لس، اسکالادا دی رمینیوس خوان مانوئل دی روساس،  و از همه مشهور تر خوان و اوا پرون، و سایر افراد و بزرگان تاریخی کشور آرژانتین .

یکی دیگر از بخش های مهم و باارزش این موزه ، بخش نقاشی های تاریخی موزه است که شامل نقاشی نقاشان بزرگ و به نام آرژانتین است.

یکی از با ارزش ترین اشیائی که در موزه تاریخ ملی آرژانتین دیده می شود، شمشیر سن مارتین نام دارد، این شمشمیر برای این فردبه عنوان یکی از با ارزش ترین گنجینه ها به حساب می آمد ودر سال 1896 میلادی به این موزه منتقل شد و امروزه نیز همچنان در این محل نگهداری می شود.خوزه سن مارتین یکی از بزرگترین  ژنرال های آرژانتینی بود که در   بین سالهای 1850- 1778میلادی در این کشور به فعالیت می پرداخت ، اهمیت این ژنرال به حدی در تاریخ این کشور بالا بوده است که او را رهبر  اصلی بخش جنوبی ارتش آمریکا در جنگ بر سر استقلال اسپانیا می دانند، تا آنجا که با رهبری سن مارتین کشور پرو در تاریخ 28 جولای 1821 میلادی استقلال خود را اعلام کرد تا شمشیری که توسط یکی از بزرگترین استعمارگران تاریخ ساخته شده است ریشه استعمار را  نه تنها در کشور آرژانتین، بلکه در سایر کشور های قاره آمریکای جنوبی بخشکاند.

سن مارتین این شمشیر را در حالی خریداری کرد که از تنها شکل منحنی آن خوشش آمده بود و پس از خرید این شمیر و امتحان کردن آن در طول چند نبرد  احساس  کرد که  این سلاح برای جنگ  بسیار مناسب است . او این شمشیر را از لندن خریداری کرد و پس از آن همه سران نظامی لشکر خود را با این سلاح مسلح نمود.جالب اینجاست که این شمشیر تا زمان مرگ همراه سن مارتین بود وپس از آن به ژنرال دن ژوان منوئل دو روزاس که ژنرال جمهوری آرژانتین بودواگذار شد.جالب تر این است که سن مارتین در وصیت نامه خود از این شمشیر با عنوان " شمشیری که در جنگ استقلال آمریکای جنوبی مرا همراهی کرد" یاد کرده است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا