همکاری فرانسه و انگلیس در ساخت کشتی‌های روباتیک ضدمین

به گزارش مهر، در سال های اخیر، بسیاری از فعالیت و حرفه های انسانی به روبات ها سپرده شده که اعتراضات بسیاری را با خود به همراه داشته اند اما در این میان مشاغلی نیز وجود دارند که تهدید جدی برای جان انسان ها محسوب می شوند.فعالیت های نظامی و خنثی کردن مین که گاهی اوقات با انفجار توام هستند را می توان در زمره این فعالیت ها و حرفه ها قرار داد. کاشت مین در دریاها و در جنگ جهانی دوم جان دریانوردان بسیاری را گرفت و کشتی های متعددی را غرق کرد.

اکنون فرانسه و انگلیس با یکدیگر متحد شده اند تا نوعی سیستم ضد مین خودکار ساخته و جان انسان های بسیاری را از مرگ نجات دهند. این ائتلاف و همکاری برای ساخت سیستم مین روب MMCM نام گرفته و در مدت 2 سال به خنثی کردن مین ها به صورت آزمایشی می پردازند.
در این پروژه، سیستم ضدمین روی بدنه یک کشتی نصب شده و در هنگام برخورد با مین هایی که در عمق دریاها کاشته شده اند به شناسایی موقعیت آنها می پردازد. این شناسایی با کمک صفحات سونار Synthetic Aperture Sonar انجام می پذیرد.

پس از شناسایی موقعیت و مکان مین بدون اینکه انسانی برای خنثی کردن مین وارد محیط دریا شود، یک پهپاد در زیر آب به سمت مین نشانه رفته و به خنثی سازی که اغلب با انفجاری نه چندان بزرگ همراه است، به کار خود پایان می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا