اولین روستای مجهز به پنل‌های خورشیدی در مصر

 این روستا توسط شرکت KarmBuild تنها شرکت مصری که در ساختمان‌سازی از فناوری خورشیدی استفاده می‌کند طراحی شده است. در این طراحی از مواد محلی، طبیعی و دوستدار محیط‌زیست استفاده شده است.
 
مدیر این شرکت اظهار کرد: پنل‌های خورشیدی جذابیتی نداشته و در ترکیبات معماری کاربرد چندانی ندارند، اما روش ابتکاری مورد استفاده در این روستا متفاوت است. طراحی خاص آن موجب جذب نور خورشید با روشی یکپارچه و خاص شده است. پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک نیز موجب زیبایی پشت‌بام و دیوارهای این روستا در صحرا شده و همچنین دمای منازل روستایی را کنترل می‌کنند.

 
وی در ادامه افزود: این روش ایده‌ای جدید در معماری محسوب می‌شود، به‌طوری‌که از مسافت دور ساختمان مرتفع دیده نشده و پانل‌های خورشیدی منعکس‌کننده نور خورشید نیز مشاهده نمی‌شوند.
 
این روش نه تنها دوستدار محیط‌زیست بوده بلکه فناوری ساخت‌وساز پایدار همچون روش‌های کاهش مصرف انرژی و استفاده از مواد محلی و طبیعی به میزان 90 درصد در آن مشاهده می‌شود.
 
در این ساختمان‌ها از سنگ ماسه استفاده شده است که در واقع منبعی طبیعی و باارزش بوده و ساختاری ماندنی و پایدار ایجاد می‌کنند. این روش و مواد مصرفی طبیعی موجب کاهش هزینه‌های ساخت و همچنین نمایی زیبا و هماهنگ با محیط صحرا شده است.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت،وی اظهار کرد: در این روش تلاش شده است از سبک‌های سنتی و مدرن استفاده شود تا با محیط زیست خاص آن هماهنگ شده و مکانی راحت، پایدار و خودکفا در اختیار ساکنان قرار گیرد.

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا