خودرویی برای کسانی که به خودرو علاقه ندارند

شرکت سوئیسی رین اسپید همواره سعی می‌کند تا آینده‌ی دنیای اتومبیل را در محصولاتش به نمایش بگذارد. این شرکت در سال‌های اخیر نیز شروع به فعالیت در زمینه‌ی خودروهای خودران کرده است و خودروهایی مفهومی چون XchangeE، Budii و Etos را درنتیجه‌ی همین فعالیت‌ها به تولید رسانده است.

جدیدترین خودروی مفهومی رین اسپید که در ماه ژانویه‌ی آینده در نمایشگاه Consumer Electronics Show سال ۲۰۱۷ به نمایش در خواهد آمد خودرویی به نام Oasis است. این خودروی مفهومی به طور کامل خودران است. رین اسپید می‌گوید گرچه حس رانندگی با این خودرو بیشتر شبیه به رانندگی با یک خودروی مخصوص بازی گلف است اما در آن همچنان غربیلک فرمان وجود دارد. 

استفاده از خودروی Oasis قطعا برای شهرهای بزرگ بسیار کاربردی است و رین اسپید اشاره می‌کند که این خودرو یک نمونه‌‌ی ایده‌‌آل برای به اشتراک‌گذاری اتومبیل است. بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کنند که مساله‌ی اشتراک اتومبیل در آینده و در زمانی که خودروهای خودران وارد خیابان‌ها شوند مساله‌ای بسیار عادی خواهد بود. رین اسپید پیش‌بینی می‌کند که خودروی Oasis می‌تواند در اول صبح برای جابجایی، در طی روز برای کارهای Delivery (تحویل محموله) و در شب برای سرگرمی و تفریح مورد استفاده قرار گیرد. 

رین اسپپید

در داخل کابین Oasis حسی شبیه به یک سالن را القا می‌کند و شیشه‌ی جلویی خودرو همانند یک نمایشگر و به صورت واقعیت افزوده عمل می‌کند. در داخل کابین این خودرو حتی مکانی برای پرورش گیاه و سبزیجات برای مصرف در آشپزی پیش بینی شده است، دلیل وجود چنین فضایی این است که طراح خودرو معتقد بوده که چرا باید به خاطر سفرهای درون شهری کار رسیدگی به گیاهان را متوقف کنیم.

به گزارش زومیت،دوستداران خودرو قاعدتا نباید از وجود خودروهایی همانند Oasis ناراحت شوند، چون اگر تمامی افرادی که به رانندگی علاقه‌ای ندارند، شروع به دادن خودروهایشان به سیستم اشتراک‌گذاری خودرو کنند، در این صورت جاده‌ها کاملا در اختیار علاقه‌مندان به رانندگی قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه CES ۲۰۱۷ از ۱۶ تا ۱۹ دی در لاس وگاس برگزار خواهد شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا