افزایش تلفات مقاومت آنتی‌بیوتیکی در انگلیس

بنابر اعلام دولت انگلیس پیش‌بینی می‌شود که شیوع مقاومت آنتی‌بیوتیکی به 200 هزار نفر آسیب برساند و موجب شود از هر پنج مورد دو تن فوت کنند.

بررسی‌ها همچنین حاکیست این احتمال وجود دارد که تعداد قابل توجهی نیز بر اثر دیگر انواع عفونت‌های مقاومت‌ به دارو جان خود را از دست بدهند. علاوه بر این در مطالعه اخیر هشدار داده شده که برخی از این عفونت‌های مقاوم حتی ممکن است تاثیر درمانی بسیاری از داروهای جدید را خنثی کنند.

در بررسی دولت انگلیس آمده‌ است: همچنین به نظر می‌رسد تعداد عفونت‌هایی که درمان آنها به دلیل مقاومت‌های ضدمیکروبی، پیچیده‌تر شده تا 20 سال آینده افزایش می‌یابد.

بدون وجود آنتی‌بیوتیک‌های موثر حتی جراحی‌های جزئی و معمول نیز پرخطر خواهند شد و باعث می‌شود دوره بیماری طولانی‌تر و آمار مرگ و میرهای زودهنگام بیشتر شود.

در این بررسی که نتایج آن ماه گذشته منتشر شد، آمده‌ است: در صورت شیوع گسترده مقاومت آنتی‌بیوتیکی انتظار می‌رود حدود 200 هزار نفر در این کشور به دلیل عفونت خونی ناشی از باکتری بیمار شوند و نمی‌توان آنان را با داروهای موجود در بازار درمان کرد و در نتیجه امکان مرگ دست‌کم 80 هزار نفر از آنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس قصد دارد با کمک شرکای بین‌المللی خود به مقابله با این مشکل جهانی بپردازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا