احتمال ابتلا به مشکلات قلبی با مصرف مکمل‌های کلسیم

مطالعات محققان امریکایی دانشگاه جان هاپکینز بر بیش از ۲۷۰۰ نفر در بازه زمانی ۱۰ ساله نشان می دهد، مصرف کلسیم به شکل مکمل های آن می تواند مشکلات و نارسایی های قلبی را به دنبال داشته باشد. این تحقیق در حالی است که غذاهای حاوی کلسیم بی خطر هستند.

محققان معتقدند این تحقیق بدان معنا نیست که مکمل های کلسیم باعث مشکلات قلبی می شوند و تنها خبر از یک احتمال داده اند تا مصرف کنندگان قبل از مصرف چنین مکمل هایی با پزشک معالج خود مشورت کنند. گزارشات منتشر شده از سوی موسسه ملی بهداشت امریکاNIH نشان می دهد، در حدود ۴۳ درصد از زنان و مردان امریکایی از مکمل های حاوی کلسیم استفاده می کنند.

دکتر ارین میکوس، سرپرست این پروژه می گوید : « بسیاری از امریکایی ها فکر می کنند که برای داشتن استخوان هایی محکم و سالم باید از ویتامین ها، مینرال و همینطور کلسیم ها بخصوص مکمل های کلسیم استفاده کنند در صورتی که تحقیقات اخیر نشان می دهد ، مصرف مکمل های کلسیم می تواند با احتمال آسیب به قلب و سیستم عروقی در ارتباط باشد.»

دکتر جان اندرسون در ادامه می گوید : « محققان از آنجایی به نتایج این تحقیق علاقه مند شدند که تحقیقات پیشین نیز نشان داده بود، مصرف مکمل های کلسیم می تواند با مشکلات کلیوی مرتبط باشد.»

به گزارش مهر، محققان در پایان توصیه می کنند ، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم جایگزین مکمل های کلسیم شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا