دور جدید سرمایه گذاری های ناسا برای رسیدن به اعماق منظومه شمسی

ارایه این فناوری های نوین در قالب برنامه ای موسوم به NextSTEP صورت می گیرد که طی آن ناسا با 10 شرکت متخصص در امور هوا و فضا و یک دانشگاه همکاری می کند. این فناوری ها در سه حوزه مختلف ارایه می شوند: پیش رانش الکتریکی پیشرفته، اقامت گاههای ویژه فضانوردان و ماهواره های کوچک. در این میان یکی از این شرکتها یعنی سیستم های فضایی لاکهید مارتین در دو حوزه از این موارد، فناوری های لازم را در اختیار ناسا قرار می دهد.

یک مقام ارشد ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: شرکتهای تجاری ما بر اساس توانایی های فنی انتخاب شده اند تا فناوری های پیشرفته مورد نیاز را برای بخش خصوص و دولتی پیشرو در اکتشافات فضایی در اختیار آنها قرار دهد.

بر اساس این بیانیه، نتیجه این استراتژی تسریع برنامه های فعلی برای حضور انسان در گوشه و کنار منظومه شمسی خواهد بود.

در بخش پیش رانش های الکتریکی پیشرفته قراردادهایی بین 400 هزار تا 3.5 میلیون دلارمنعقد شده است که از یک تا سه سال بازه زمانی دارند.

ناسا در بخش طراحی و ساخت سیستم های مناسب برای اقامت فضانوردان در فضا به دنبال مدل های مناسبی است که فضانوردان بتوانند در آنها تا 60 روز و حتی بیشتر در فاصله زمین تا ماه اقامت داشته باشند. بازه های زمانی طولانی تر برای سفرهایی که در آینده به سوی مریخ انجام می شود نیز در نظر گرفته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا