ساخت بالن مخابراتی «تدبیر۱»

حسن حدادپور در دومین همایش آشنایی با علوم و فناوری فضایی و کاربرد  آن، اظهار داشت: پژوهشگاه فضایی ایران در راستای انجام وظایف و ماموریت­های خود در توسعه فناوری­های فضایی کشور و ایجاد زیرساخت­های لازم، ۴۳ پروژه فضایی را به اجرا درآورده که ۲۴ پروژه آن خاتمه یافته و ۱۹ پروژه در دست اجرا است.

وی گفت: از پروژه­ های در دست اجرای پژوهشگاه فضایی ایران، پروژه ماهواره مخابراتی ناهید ۱ است که در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به­ زودی آماده پرتاب خواهد شد. علاوه بر این، پروژه­ های ماهواره مخابراتی ناهید ۲، ماهواره سنجشی پارس ۱ و بلوک انتقال مداری در این پژوهشگاه در دست اجرا بوده که طراحی اولیه آنها به اتمام رسیده و در مرحله ساخت مدل مهندسی سیستم قرار دارند.

حدادپور اضافه کرد: از دیگر پروژه­ های این پژوهشگاه، سامانه بالن مخابراتی تدبیر۱ (بام) است که طراحی آن انجام شده و به ­زودی تست بالن انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: سامانه رادار دهانه مصنوعی هواپایه (SAR) از دیگر  پروژه­ های در دست اجرای این پژوهشگاه است که طراحی آن انجام و سامانه پردازش تصویر تکمیل شده و در مرحله ساخت مدل مهندسی رادار قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا