مازراتی تا سال ۲۰۲۰ خودروی برقی می‌سازد

خبر خودروی برقی مازراتی در مصاحبه‌ای با مجله Car & Driver مطرح شد. «روبرتو فدلی»، رییس بخش مهندسی FCA می‌خواهد در اسرع وقت این خودرو را عرضه کند. او در مصاحبه‌ای با این مجله گفت: «من فکر می‌کنم ما تا قبل از ۲۰۲۰ یا شاید ۲۰۱۹ چیزی برای معرفی داشته باشیم. ما داریم تلاش می‌کنیم تا برای معرفی و نمایش این خودرو در چند سال آینده آماده باشیم.»

فدلی می‌گوید اولین خودروی برقی یک SUV یا سدان بزرگ نخواهد بود بلکه یک مدل کوچک و کم حجم بوده و شاید یک GT باشد. مازراتی یکی از آخرین شرکت‌هایی است که می خواهد خودروی برقی تولید کند، بنابراین در نظر دارد، چیز متفاوتی به بازار بیاورد. فدلی اظهارات انتقادآمیزی هم نسبت به تسلا، پیشگام‌ترین شرکت سازنده خودروهای برقی داشت، او گفت: «عملکرد و کیفیت محصولات تسلا مثل محصولات شرکت‌های آلمانی در دهه ۷۰ میلادی می‌ماند. آنها بهترین نیستند.»

او ادامه داد که خودروهای برقی چالش جالبی برای مازراتی خواهد بود، چون این شرکت به تجربه رانندگی ورزشی و انجین منحصر به فردش افتخار می‌کند. این تیم باید برای جبران  بی‌صدایی انجین کاری بکنند چون این صدا یکی از مهم‌ترین پارامترهای خودروهای مازراتی است. فدلی می‌گوید خودروی الکتریکی پتانسیل این را ندارند که از آنها مثل یک خودروی اسپرت لذت ببریم، این موضوع با برند ما ناسازگار است. این یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که طراحان مازراتی با آن رو به رو هستند.

 

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا