تولید پمپ‌های صنایع معدنی و کشاورزی با بکارگیری دانش فنی

غلامحسین یعقوبی مدیر عامل این شرکت فناور،  با آمیختن دانش فنی روز و پروسه‌ها و روش‌های تولیدی در زمینه تولید انواع تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع معدنی، مانند صنایع آهن، مس، زغال سنگ، نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، آب، کشاورزی و… فعالیت می‌کند.یعقوبی، تولید انواع پمپ‌های اسلاری، آب و دیگر سیالات در انواع افقی، عمودی و شلنگی را از تولیدات این شرکت برشمرد و افزود: عملکرد و کارکرد پمپ‌های این مجموعه مشابه با محصولات شرکت‌های معتبر و صاحب نام در عرصه جهانی است در حالی‌که قطعات یدکی و تعویضی پمپ‌ها، کوپلینگ های شلنگ اسلاری، هیدروسیکلون‌ها و… تماما با در اختیار قرار گرفتن دانش فنی لازم و با رعایت اصول مهندسی معکوس، باز طراحی و با کیفیت مرغوب تولید می‌شوند.

این فعال فناور به تولید پمپ‌های اسلاری توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: این نوع پمپ با ساختاری محکم و طراحی خاص، می‌تواند در شرایط سخت با عملکرد بالایی کار کنند در اسلاری سنگ‌آهن، کنستانتره مس، ذغال سنگ، معادن و نیز  پالپ با سایندگی بالا کاربرد دارند.

وی کیفیت بالای ضدسایش و تامین آسان قطعات یدکی با توجه به بومی بودن را از ویژگی‌های این دستگاه برشمرد و افزود: این پمپ با روکش لاستیک به جای چدن ضدسایش، دارای طول عمر بالا و کیفیتی مطابق با نمونه‌های خارجی است و همچنین قطعات فرسوده این دستگاه به آسانی تعویض می‌شوند.

یعقوبی، پمپ‌های آب پروسس را گروه دیگر تولیدات این شرکت برشمرد و افزود: این پمپ‌ها دارای ساختاری قوی‌تر نسبت به پمپ‌های آب معمولی رایج در بازار هستند و از آنجایی‌که وجود درصد کمی ذرات جامد همرا ه با اندکی خاصیت شیمیایی، همواره پمپ را در معرض خرابی قرار می‌دهد، به‌کارگیری آلیاژهای خاص که ضمن داشتن مقاومت لازم، قیمت پمپ را در حالت اقتصادی قرار می‌دهد، از ویژگی‌های این پمپ‌ها محسوب می‌شود.

وی به کارکرد این‌گونه پمپ‌ها با طراحی و ساختاری قابل اطمینان در شرایط کاری سخت و صنعتی افزود: صنایع شیمیایی، کارخانه‌های تولید فولاد، معادن و نیز صنایع کاغذسازی از عمده موارد کاربرد این نوع پمپ‌ها هستند.

مدیرعامل این شرکت فناور، دستیابی به فناوری‌های روز دنیا در زمینه متالوژی و ریخته‌گری را به کمک واحد ریخته‌گری متشکل از نیروهای متخصص در حوزه متالورژی و مواد دانست و افزود: در این واحد بر پایه دانش فنی انواع آلیاژ های ضدسایش کرم بالا، سوپر آلیاژهای پایه نیکل و آهن و فولادهای آستنیتی (با کربن حدود 0.02 درصد) و انواع فولادهای دوفازی و آلیاژهای فولادهای ضدزنگ و ضدخوردگی تولید می‌شوند.

وی افزود: این واحد شامل آزمایشگاه مجهز متالوگرافی، آنالیز مواد  و کوره های ذوب القایی با ظرفیت ذوب 1 تن فولاد در هر ساعت، کوره های عملیات حرارتی، پاتیل‌های تزریق اکسیژن و نیتروژن و واحد مدل‌سازی است.

به گزارش ایسنا، این فعال فناور به بهره‌گیری از سیستم‌ها و تکنیک‌های مهندسی و کنترل کیفیت مطابق با استانداردهای کیفی، به‌کارگیری و بومی‌کردن فناوری‌های نوین در فرآیندهای ساخت گفت: راه‌اندازی خطوط فرآیندهای تولیدی شرکت مانند خط ریخته‌گری، خطوط متعدد ماشین کاری، کارگاه مونتاژ، قسمت نقاشی و رنگ و… این شرکت را در افزایش کمیت و کیفیت تولیدات خود توانمند کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا