اجازه ندهید هر 30 ثانیه پای یک دیابتی قطع شود

دکتر پروین منصوری روز شنبه در نشست خبری اولین گنگره بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه متوسط سن افراد در سال 2030 حدود 75 سال پیش بینی می شود، افزود:بالا رفتن سن سبب افزایش ابتلا به برخی از بیماری ها از جمله بروز زخم های مزمن می شود.

وی با اشاره به اینکه 300 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت: از این تعداد، 90 مقاله در قالب سخنرانی و 50 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
دبیرعلمی علوم پایه سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت به برگزاری 13 پنل تخصصی در این مراسم اشاره کرد و گفت: از این تعداد 8 پنل در حوزه علوم بالینی و 5 پنل نیز در حوزه علوم پایه ارائه خواهد شد.
وی، اختلالات ژنتیکی، کاربرد تکنولوژی های نوین، زخم های عوامل محیطی و حوادث و پرستاری و پیشگیری از جمله پنل های تخصصی است که در این رویداد علمی ارائه خواهند شد.منصوری گفت: تعدادی از صاحب نظران از کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، سویس و ترکیه در حوزه زخم و ترمیم بافت در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.

دیابت شایع ترین علت بروز زخم های مزمن
رئیس سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، دیابت و بیماری های عروقی را از شایع ترین علت بروز زخم های مزمن اعلام کرد و گفت: تغذیه و داروها هم در ایجاد این عارضه نقش دارند.
دکتر سیدمهدی طبایی در نشست خبری اولین گنگره بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت افزود: با توجه به ابنکه زخم های مزمن می تواند مشکلات فراوانی را برای بیمار، خانواده و جامعه ایجاد کند، باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به کم توجهی به زخم های مزمن در سال های اخیر، اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران با همت محققان و پژوهشگران چند سالی است که در این حوزه فعالیت می کند.
طبایی با اشاره به اینکه زخم مزمن می تواند منجر به مرگ فرد بیمار شود،افزود: براساس نتایج بدست آمده، این بیماری در عرض 5 سال تا 45 درصد مرگ و میر دارد.

 نبود مراکز جامع زخم مزمن در کشور
وی تعداد بیماران مبتلا به زخم های مزمن در کشور را بین 600 هزار تا 700 هزار نفر پیش بینی و اظهار کرد: باوجود این تعداد بیمار در کشور مراکز جامع که بتواند خدمات تشخیصی، درمانی، بازتوانی و آموزش را به بیماران ارائه کند در کشور وجود ندارد.
رئیس سومین کنگره ملی زخم وترمیم بافت به راه اندازی مرکز ترمیم زخم در جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: جلب توجه سیاستگذران به این موضوع، ارائه خدمات درمانی و تشخیصی و ارائه الگوی عملی از مهمترین دلایل راه اندازی این مجموعه بوده است.
وی زخم و ترمیم بافت را موضوعی بین رشته ای دانست و گفت: رشته های مختلف اعم از پزشکی، مهندسی پزشکی و علوم پایه باید در ترمیم زخم های مزمن حضور فعال داشته باشند.
اولین گنگره بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم از 5 تا 7 آبان ماه با حضور محققان و صاحب نظران داخلی و خارجی در سالن همایش های بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا