استاد ایرانی عضو انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی شد

در حاشیه سی و سومین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در مسکو، مژگان یزدیان‌پور، سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به عنوان عضو هیات مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) انتخاب شد.

سایر اعضای هیات مدیره فرناندو آمستوی از پارک علم و فناوری اروگوئه، الکساندر چرنوف از پارک فناوری اسکولکوو روسیه، آندره دامین از پارک فناوری آلمان، کارولین دراب از پارک علمی سوئد و جایم پارادا از پارک فناوری و نوآوری مکزیک بودند.

این چهارمین دوره عضویت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در هیات مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) است و پیش از این نمایندگان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سه دوره ریاست بخش غرب آسیا و شمال آفریقای انجمن را برعهده داشته‌اند.

مژگان یزدیان‌پور، سرپرست گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حوزه بین‌الملل داشته و مدیریت بخش امور بین‌الملل و آموزش مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های فناوری یونسکو را برعهده دارند. همچنین بیش از ۲۰ مقاله علمی در خصوص پارک‌ها و مراکز رشد فناوری توسط ایشان به مجلات و کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه شده است.

انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) یک شبکه بین‌المللی با هدف ایجاد تعامل میان پارک‌های علم و فناوری جهان شکل گرفته است و در حال حاضر ۴۰۰ پارک‌ علم و فناوری از ۷۲ کشور در سراسر دنیا عضو این انجمن هستند.

برقراری ارتباطات علمی و فناوری میان پارک‌های فناوری و فراهم آوردن سازوکار همکاری میان آن‌ها، تسهیل در انتقال تجارب میان پارک‌ها از رهگذر تبادل دانش، ارائه خدمات متنوع برای حمایت از اعضا و پیشبرد اهداف انجمن، تشویق و ترغیب مدیران پارک‌ها به تبادل افکار و تجارب از جمله اهداف مهم انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری (IASP) است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا