ساخت «ربات نوزاد» برای تشویق ژاپنی ها به افزایش جمعیت

ژاپن در واقع پیرترین جامعه سالمند را در میان دیگر کشورهای صنعتی جهان دارد و پیشرو چنین کشورهایی در این زمینه است.
این در شرایطی است که این کشور نه گرفتار جنگ بوده و نه قحطی و یا بیماری خاصی آن را فرا گرفته، اما با این حال سالمند شدن جمعیت در ژاپن به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
بسیاری از زنان این کشور نیز تمایلی به داشتن فرزند نشان نمی دهند و ساخت این ربات کوچک در واقع تلاشی برای افزودن بر آگاهی مردمی از وضعیت نامناسب جمعیت است که به سرعت پیر می شود.
سازندگان ربات می گویند که مینی ربات مذکور با چشمانی درشت و خیره تنها به اندازه کف دست است و می تواند الهام بخش زنان برای داشتن فرزند باشد.
«فویمینوری کاتایوکا» طراح اصلی این ربات موسوم به «کایری مینی ربات» می گوید که این نوزاد رباتیک نمی تواند همه کارها را خودش انجام دهد و در واقع مانند یک بچه به والدین نیاز دارد.
وی می افزاید: ضعف هایی که ربات دارد و نرخ بالای آسیب پذیری آن باعث می شود تا دیگران نسبت به آن حساسیت و مسئولیت پذیری داشته باشند و نوعی ارتباط با فرد برقرار می کند و این درست مانند آن چیزی است که بین مادر و فرزند رخ می دهد.
کار فروش این ربات کوچک که می تواند چشمهایش را باز و بسته کرده و با صوت یک کودک کلماتی را ادا کند به ارزش ۳۹۲ دلار توسط شرکت تویوتا از سال آینده میلادی آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، این عروسک رباتیک با یک گهواره به مشتریان فروخته می شود و می توان گهواره را که مانند صندلی کودک است در داخل خودروها نصب کرد.
نرخ تولد نوزادان در نیم قرن گذشته در ژاپن سالانه در حدود یک میلیون کودک بوده است و با این حال از میان هر ۱۰ زن ژاپنی یک نفر هرگز ازدواج نکرده است و اکنون این کشور پیشرو دیگر کشورهای صنعتی دنیا از لحاظ سن بالای جمعیت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا