ورود بخشهای علمی به جلسات اقتصادی دولت

سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره فناوری نانو با بیان اینکه نیروهای انسانی در حوزه نانو فعال هستند، می بایست روی این نیروهای انسانی سرمایه گذاری کنیم، اظهار داشت:اکنون ۱۶۰ شرکت در حوزه نانو فعالیت می کنند که فروش محصولات آنها در سال گذشته برابر با  ۳۱۰ میلیارد تومان بوده؛ امسال قطعا فروش این شرکت ها دوبرابر خواهد بود.

به گفته وی، در ۳ ماه اخیر ، محصولات زیادی در حوزه نانو وارد بازار شده است.

ستاری ورود فناوری نانو به مدارس و پژوهشسرا ها را از برنامه های اصلی معاونت علمی در این حوزه دانست و افزود: ما در پژوهش های مرز دانش سرمایه گذاری خوبی انجام می دهیم.

وی با اشاره به شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار دستگاه عضو این شبکه هستند؛ برای استفاده از این تجهیزات برای شرکت های دانش بنیان، اساتید و دانشگاههای کشور تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

ستاری با بیان اینکه جایی که بخش خصوصی می تواند وارد شود، ما نباید ورود پیدا کنیم، گفت: می بایست این فرهنگ در کشور گسترش یابد که بخش خصوصی می تواند در سرمایه گذاری ها وارد شود.

به گزارش مهر، معاون علمی و فناوری گفت: اخیرا بخش‌های علمی در جلسات اقتصادی دولت دعوت می‌شوند که این موضوع به دلیل بزرگ شدن شرکت‌های دانش بنیان است، زیرا گردش مالی شرکت‌های فعال در حوزه نانو بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا