دستور معاون اول رئیس جمهور به بررسی برنامه کشش بازار محصولات فناوری نانو

سعید سرکار روز چهارشنبه در آیین گشایش رسمی نهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: برنامه کشش بازار محصولات فناوری نانو وظیفه وزارتخانه ها را مشخص می کند تا با تدوین استانداردهای تشویقی و الزامی، بنگاه های دولتی و وزارتخانه ها ترغیب شوند و برنامه ای را برای ورود محصولات دانش بنیان به بازار پیاده کنند. 
وی بیان کرد: در حال حاضر، آنچه در این نمایشگاه می بینید، نتیجه همسویی و همگرایی همه دستگاه ها و وزارتخانه ها است؛ وزارت علوم در توسعه نانو در حوزه علم و پژوهش، وزارت بهداشت در حمایت از داروهای نانویی در حوزه سلامت، وزارت ارشاد در ترویج فرهنگ نانو، وزارتخانه های جهادکشاورزی، نیرو و امور خارجه همگی همکاری داشته اند. 
وی ادامه داد در همین راستا با همکاری وزارت امور خارجه نشستی فردا در دومین روز نمایشگاه با حضور 50 سفیر مختلف برای آگاهی از پیشرفت های نانو و افزایش تعاملات نانویی ایران برگزار می شود. 
سرکار با اشاره به اینکه سند ۱۰ ساله اول را پشت سر گذاشته ایم و در حال حاضر سند ۱۰ ساله دوم را شروع کرده ایم، گفت :تولید علم ،ترویج و توسعه فناوری از دستاوردهای سند اول نانو بوده است.
وی بیان کرد:اکنون از نظر تولید علم ایران با پشت سر گذاشتن ژاپن رتبه ششم را کسب کرده و سال آینده با پشت سر گذاشتن آلمان رتبه پنجم را کسب خواهد کرد.
وی افزود: در سند دوم فناوری نانو بر صنعتی سازی و تجاری سازی تمرکز شده است.
سرکار اظهار کرد:رسوخ فناوری نانو در صنایع موجب و افزایش رقابت پذیری صنایع است ،امروز اگر صنایع به توسعه فناوری نانو توجه نکنند،در آینده رقابت پذیری خود را در بازار نانو از دست خواهند داد.
وی گفت:الان فقط توجه ما بر صنعت نانو به بازار داخل نیست و می دانیم که بازار ۸۰ میلیونی داخل کافی نیست ،از برنامه های ما ،برنامه ریزی برای اقتصاد تهاجمی و ورود به بازار جهانی است. 
وی بیان کرد: اکنون محصولات نانو ایران به ۱۵ کشور دنیا صادر می شود ،۳۳۰ قلم نانویی و ۹ محصول در بازار وجود دارد.
وی افزود:در حوزه بین الملل فعالیت مطلوب داریم ،اما در تجاری سازی محصولات های تک نیاز به بازار یابان متخصص داریم.
به گزارش ایرنا، سرکار با اشاره به اینکه دنیا ایران را در صنعت نانو به رسمیت می شناسد،گفت:اکنون محصولات کشورمان به کره جنوبی ،آلمان،استرالیا،انگلیس،ترکیه،چین و کشورهای منطقه صادرات می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا