انستیتو پاستور باید توانمندتر از قبل در نظام سلامت نقش داشته باشد

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در دیدار نوروزی از انستیتو پاستور ایران افزود : انستیتو پاستور ایران باید به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی مدرن بماند و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستورایران باید توانمندتر از قبل در نظام سلامت نقش داشته باشد ادامه داد: ساختاری باید طراحی شود که تغییرات مدیریت کلان انستیتو پاستور به وظایف و رسالت های آن صدمه ای وارد نکند ، مانند دانشگاههای علوم پزشکی که معمولاً تعویض یک رییس به ساختار علمی و کاری آن آسیب وارد نمی کند.

هاشمی اضافه کرد :ما وظیفه داریم که تا این مهم را اجرایی کنیم و اگر نکنیم ظلم کرده ایم زیرا ظرفیت انستیتو پاستور ایران را در دانشگاههای کشور نداریم.به گفته وی انستیتو پاستور ایران بخش مهمی از تاریخ علم کشور خصوصاً علوم پزشکی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد اور شد :انستیتو پاستور ایران همیشه یک موسسه پاستوری خواهد بود، مدیران مسافرند و صاحبخانه بدنه علمی و تحقیقاتی موسسه است که باید حفظ و توسعه یابد.

وی اظهار مرد: وزارت بهداشت باید کمک کندتا کادر علمی انستیتو پاستور ایران تقویت شود و موضوع تحقیق و آموزش انستیتو دچار آسیب نشود و همچنین آرزو می کنیم که انستیتو پاستور ایران به اقتدار علمی تاریخی خود در کشور و منطقه برگردد. در این دیدار دکتر مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران، گزارشی از اقدامات انجام شده در طول سال گذشته ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های وزارت بهداشت، امسال نیز فعالیت های انستیتو پاستور ایران شاهد تحولی چشمگیر باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا