استفاده از ظرفیت زبان فارسی در ترغیب مردم به خرید موثر است

ناصر فیض دبیر بخش ادبیات جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، درباره این بخش اظهار کرد: در بخش حرفه ای ادبیات جشنواره ایران ساخت، هنرمندان و نویسندگان و شاعران مرتبط با دفتر طنز می توانند آثاری در حمایت از اهداف این جشنواره تولید کنند و لزوم استفاده از ظرفیت های شگفت زبان فارسی با بیانی دلنشین و سرشار از شیرینی و جاذبه مبانی این هدف ملی را هنرمندانه در اختیار علاقه مندان به هنر و ادبیات و فرهنگ قرار بدهند.
وی همچنین گفت: در بخش مردمی جشنواره «ایران ساخت»، رسانه های جمعی مخصوصا تلویزیون و رادیو می توانند با انجام مصاحبه و میان‌برنامه های خاص و نیز مطرح کردن اهداف جشنواره، آن را به جامعه معرفی کنند.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن جوایز قابل توجه که بخشی از این جوایز لزوما محصولات ساخت ایران باشد نیز می تواند در شناساندن بیشتر اهداف جشنواره ایران ساخت و پیشبرد آن، موثر باشد.
به گفته فیض، برنامه های پر بیننده و شنونده رادیو و تلویزیون فرصت خوبی برای تبلیغات جشنواره ایران ساخت است و برگزارکنندگان این جشنواره، از عوامل گرفته تا همکاران جشنواره و مرتبطین با آن در برنامه های مختلف می توانند هدف های جشنواره را برای عامه مردم روشن کنند و متفاوت بودن این جشنواره را با دلایل قابل قبولی برای مردم توضیح دهند.
دبیر بخش ادبیات جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان برتر داخلی و معرفی آنان در رسانه های جمعی و گفت و گو با آنها درباره فرآیند موفقیت هایشان می تواند در قالب برنامه حرفه ای و خوشایند در معرض دید و نقد و نظر عامه مردم قرار بگیرد، افزود: ساختن سرود و آهنگ های مناسب در ترغیب مردم برای توجه به اهداف «ایران ساخت» بی تاثیر نخواهد بود. با توجه به مخاطبان گسترده خوانندگان مورد علاقه مردم و بازدهی نسبتا سریعتر آن، اقدامی مناسب به نظر می رسد. 
فیض در ادامه گفت: رسانه های جمعی می توانند درباره ملیت و هویت ایرانی بودن و گذشته درخشان فرهنگی و علمی و هنری در مصاحبه ها و سخنرانی های خود سخن بگویند و لزوم حمایت از تولیدات داخلی را گوشزد کنند. شنیدن این حرف ها از زبان معتمدین مردم بسیار تاثیرگذار است و می تواند به اهداف جشنواره «ایران ساخت» که تولید محتوا برای فضای مجازی و جریان سازی فرهنگی است کمک کند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای معرفی کالای ایرانی، گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، استفاده از این فضا برای فرهنگ‌سازی و معرفی محصولات ایرانی یک ضرورت انکارناپذیر و تاثیرگذار است.
دبیر بخش ادبیات جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اشاره به اینکه ایجاد اعتماد و خدمات پس از فروش نقش موثری در تبلیغ و ترویج استفاده از تولیدات داخلی و تبدیل آنها به برند دارد، تصریح کرد: در این میان پیگیری رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده بسیار اهمیت دارد. این جریان بخشی از همان تعبیری است که به آن برندسازی یا برجسته سازی گفته می شود.
براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.  این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا