تاکید واعظی بر تجارت الکترونیک در آینده پست ایران در کنگره جهانی پست

واعظی در سخنرانی خود در این کنگره گفت: کشور ایران افتخار دارد که از 2500 سال پیش خاستگاه سیستم پستی بوده که براساس زنجیره ای از ایستگاه هایی به نام چاپارخانه در فواصل بسیار طولانی برای ارایه سریع خدمات ومقابله با تلاش ماموران بنا نهاده شده بود. 
وی افزود: امروز اولویت ما با داشتن پشتوانه ای از سنتی چنین دیرین در توزیع نامه ها و دیگر اشکال پیام، حفظ اعتماد و اطمینان ملت به نهاد مطمئن و قابل اتکایی است که مسئولیت ارائه سرویس های روزآمد، مدرن، مبتنی بر نیازهای آتی و همگام با ملزومات امروز را بر عهده دارد. ما در انجام این مهم از نیروی انسانی متعهد و کارآمد، فناوری های پیشرفته و تسهیلات مدرن برای خدمات رسانی به ملت مان بهره می بریم.
واعظی اضافه کرد: سیستم پستی در ایران، شبکه گسترده ای از دفاتر پستی حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور است. ما در حال اجرای سیستم استانداردسازی آدرس املاک (GNAF ) که موجب افزایش بهره وری می شود، هستیم. همچنین در حال آسان سازی عملیات و به روز رسانی ابزارهای مختلفی هستیم که در حفظ و مدیریت شبکه گسترده پستی که به منظور ایمن سازی محیط کسب و کاری مورد استفاده قرار دارد، می باشیم. 
او تصریح کرد: رشد سریع تجارت الکترونیک به عنوان یک اکو سیستم مورد استفاده در ایران یک چالش و در عین حال یک فرصت می باشد. ما متعهد به آینده ای درخشان برای سیستم پستی ایران که در آن تجارت الکترونیک جایگاه ویژه و ممتازی دارد، هستیم و همه تلاش خود را برای تحقق آن به عمل می آوریم. امروز سیستم پستی ایران جزئی لاینفک از سرویس های دولتی متعدد مانند توزیع گذرنامه، گواهینامه رانندگی، اسناد املاک، سرویس های مالی و سایر اسناد دولتی است. 
وزیر ارتباطات کشورمان گفت: بر این باوریم که برای تحقق این هدف با بهره گرفتن از رویکردهای نوآورانه و ابتکاری و همچنین استفاده از فناوری های پیشرفته توسط نیروی انسانی متعهد و کارآمد می توان به بسیاری از موانع و محدودیت ها غلبه کرد. 
واعظی پیش از ظهر امروز در راس هیاتی وارد استانبول شده است. 
وی به هنگام ورود به استانبول در خصوص اهمیت این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: اجلاس اتحادیه جهانی پست که هر چهار سال یکبار برگزار می شود و در آن همه ارکان اتحادیه از قبیل دبیرکل، کمیته های مختلف، مسئولان شوراها انتخاب می شوند. 
وی با اشاره به اینکه تصمیمات اتخاذ شده در این نشست ها باید در مجالس کشورها نیز به تصویب برسند، یادآور شد: تصمیمات قبلی هم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
به گفته واعظی، پست در سال های اخیر یک همزیستی بسیار خوبی را با الکترونیک و آی تی پیدا کرده و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مورد پست و تجارت الکترونیک نیز در این اجلاس به تصویب رسیده است،
به گزارش ایرنا، در این اجلاس بیش از 140 کشور در سطح مقامات عالی شرکت کرده اند. کمیته های مختلف در طول اجلاس 20 روزه که فعال بوده و هیات ایرانی نیز از فعال ترین گروهها در شکل گیری تصمیمات و تصمیم سازی های اتحادیه شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا