پیشتازی شبکه های اجتماعی سلامت همراه

در این میان چندین شبکه اجتماعی با رویکرد ارتقاء تندرستی وتشویق کاربران به ورزش توانسته اند از جایگاه خوبی در میان مخاطبان خود بهره مند شوند. وب سایت heiaheia.com یکی از این شبکه های اجتماعی است.

واژه «هیاهیا» بخشی از یک سرود ورزشی به زبان نروژی است. این شبکه اجتماعی در دسامبر 2009 در فنلاند پایه گذاری شد و هم اکنون هزاران کاربر از کشورهای مختلف در آن عضویت دارند. هر کاربر می تواند با عضویت در این سایت می تواند برای ورزش خود برنامه ریزی کرده، نتایج ورزشی خود را باد دیگران در میان بگذارد، با دوستان خود تیم ورزشی ایجاد کند و با فعالیت های مختلف ورزشی آشنا شود.

این شرکت همچنین خدماتی را در اختیار شرکت های بزرگ قرار می دهد. مصاحبه ای که می خوانید گفتگویی است با جوسی ریسانن، مدیر این وب سایت درباره این شرکت و آینده سلامت همراه.

شرکت شما چگونه کسب درآمد می کند؟

وب سایت «هیاهیا» راه حلهایی سرگرم کننده و تفریحی را برای کمک به تندرستی افراد ارائه می دهد. شرکت ما یک بسته سلامتی ویژه برای کارفرمایان دارد. از سال 2011، صدها شرکت مختلف و نیز بسیاری از شرکتهای بیمه ای و فعال در حوزه سلامت، وب سایت ما را برای برنامه ریزی تندرستی کارکنان خود انتخاب کردند. برای نمونه شرکت هایی نظیر پپسی، ایکو، اریکسون و نوردا از جمله این شرکت ها هستند. پلتفرمی که شرکت ما ارائه می کند می تواند موجب افزایش مشارکت کارکنان در برنامه های ورزشی، قابل ارزیابی تر کردن تغییرات مثبت انجام یافته و نیز تقویت حس در کنار هم بودن در میان افراد شود.

چه چیزی شما را از رقیبان تان متمایز می کند؟

بر خلاف بیشتر برنامک (App) های موجود در زمینه تندرستی و رزش، ما این امکان را برای کاربران فراهم می کنیم تا بتوانند با مجموعه ای از دوستان، هم باشگاهی ها یا همکاران خود را که هدف مشخصی در زمینه ورزش و تندرستی دارند تعامل داشته باشند و نتایج خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. خلاصه اینکه هیاهیا نه تنها ابزاری ساده و دوستانه را در اختیار کاربران عادی خود قرار می دهد، بلکه پلتفرمی قدرتمند را نیز در اختیار کارفرمایان می گذارد.

یکی از ویژگ یهای پلتفرم ما این است که از شرکت های کوچک تا شرکت های بسیار بزرگ می توانند از آن بهره مند شوند. بر خلاف بسیاری از پلتفرم های سلامت همراه که یا بر روی مخاطبین انفرادی و یا شرکت های بسیار بزرگ تمرکز می کنند، شرکت ما همه اینها را در بر می گیرد و به همه خدمات ارائه می کند.

الان چقدر کاربر دارید؟

در حال حاضر صدها شرکت در سی کشور جهان از خدمات ما استفاده می کنند که هر کدام هم بین 20 تا بیش از 20000 کارکند دارند. همچنین خدمات رایگان ما نیز به کاربرانی در بیش از 150 کشور جهان ارائه می شود.

به نظرتان شرکت شما چه مسیری را در پیش دارد؟

به نظرم، تقاضا از سوی شرکت ها برای یافتن ابزاری به منظور ارتقای وضعیت تندرستی کارکنان شان افزایش خواهد یافت. به جز شرکت های مختلف، برخی موسسات غیرانتفاعی و مدارس هم با ما تماس می گیرند و تقاضای عرضه پلت فرم های سلامت دارند. به همین دلیل می کوشیم تا دامنه اثرگذاریمان را در دنیا افزایش دهیم و ویژگی های جدیدی را در پلت فرمهایمان جای دهیم. همچنین از آنجا که به حجم گسترده ای از اطلاعات مشتریان و کاربران مان دسترسی داریم، می توانیم از آنها برای برنامه ریزی هر چه بهتر و موثرتر برای برنامه های سلامتی آنها استفاده کنیم.

به نظر شما، صنعت سلامت همراه به کدام سمت و سوی می رود؟

در حال حاضر، فناوری های پوشیدنی یکی از جذاب ترین بخش های این صنعت هستند. من شخصاً فکر می کنم که این بازار اکنون اشباع شده است و برخی از فعالان کنونی این بازار دیر یا زود از این عرضه حذف می شوند. با این حال فکر می کنم که پدیدار شدن فناری های پوشیدنی و حسگرهای مختلف توانسته به شکل چشمگیری آگاهی مردم نسبت به فناوری های مرتبط به سلامت را افزایش دهد.

به طور کلی فکر می کنم که سلامت همراه، فرصت های خوبی را برای شرکت های مختلف فعال در این صنعت به همراه دارد و بخشهای مختلف این بازار نیز بسیار متنوع و گسترده هستند.

به نظر شما، چقدر طول می کشد تا فناوری های سلامت همراه در میان مردم محبوبیت یابد؟

به نظرم این مساله به بازار و محصولاتی که قرار است عرضه شود بستگی دارد. برای نمونه در ایالات متحده، از وسایل مختلف سنجش فعالیت نظیر دستبندهای هوشمند استقبال خوبی شده است، در حالی که در اروپا این روند در حال گسترش است. استقبال از وب سایت هیاهیا در کشورهای اسکاندیناوی بیش از 10 درصد بوده است که به این ترتیب می توان گفت نظر بازار را به خود جلب کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا