حمایت وزارت نفت از دکل های حفاری ساخت جهاددانشگاهی

حمیدرضا طیبی با اشاره به اینکه در این دولت عنوان می شود، طبق قوانین ما نمی توانیم که در داخل کشور، دکل حفاری داشته باشیم، به خبرنگار مهر گفت: در این راستا طبق جلساتی که با وزیر نفت داشتیم، به توافق رسیدیم تا حمایت هایی از دکل های حفاری ساخته شده توسط محققان جهاددانشگاهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه توافقات اولیه میان وزارت نفت و جهاددانشگاهی انجام گرفته است، اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته، تعیین شد که اگر شرکتی به دکل های حفاری نیاز داشته باشد، وزارت نفت حمایت می کند تا این دکل های مورد نیاز از جهاددانشگاهی خریداری شود.

به گفته طیبی، امیدواریم که خریداری دکل های حفاری از جهاددانشگاهی توسط شرکت های نفتی به زودی اجرایی شود.

 وی گفت: امیدواریم بر اساس توافقات وزارت نفت و جهاد دانشگاهی، ممنوعیت واردات دکل های حفاری، باعث بهره برداری هر چه بیشتر از دکل های ساخت داخل شود تا اقتصاد کشور در حوزه نفتی نیز بهبود یابد.

جهاددانشگاهی در هشت سال اخیر در حوزه های طراحی و ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشور از جمله دکل های حفاری برای توسعه صنعت نفت نقش مهمی را ایفا کرده، ولی در هیچ برهه زمانی در کشور، از دکل های حفاری ساخت داخل استفاده نشده است. در دوره قبل جهاد دانشگاهی، قرارداد ساخت ۱۴ دکل حفاری امضا شد که در همان زمان نقشه راه ایجاد صنعت دکل حفاری خشکی و همچنین شیوه ساخت تدریجی آنها در داخل کشور مشخص شد که به دلیل اختلافاتی که در بدنه صنعت نفت وجود داشت، قرارداد این ۱۴ دکل حفاری ابلاغ نشد و تعداد آنها از ۱۴ به ۶ دکل کاهش پیدا کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا