معرفی نسل جدید پیشرانه های اتمی در زیر دریائی های جنگی

ایگور ویلینت مدیر ارشد بخش طراحی موسسه تجهیزات زیر دریائی روبین، اعلام کرد که این کشور در نظر دارد طی پروژه موسوم به 949A ، پیشرانه های موجود در برخی از زیردریائی های ارتش روسیه را تغییر داده و به روز رسانی کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه؛ عملیات به روز رسانی و معرفی پیشرانه های اتمی جدید به کار رفته در زیر دریائی های روسیه، در مرکز Zvezda واقع در منطقه ایرکوتسک انجام خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان  این عملیات منجر به افزایش توان و عمر زیردریائی ها خواهد شد.

وی در توضیح این موضوع افزود، ما تصمیم نداریم موتور و سیستم های پیشرانه تمامی زیردریائی های خود را تعویض کنیم. در این پروژه تنها برخی از پیشرانه های اتمی به روز رسانی خواهند شد.

بر  اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه؛ عملیات به روز رسانی و معرفی پیشرانه های اتمی جدید به کار رفته در زیر دریائی های روسیه، در مرکز Zvezda واقع در منطقه ایرکوتسک انجام خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان  این عملیات منجر به افزایش توان و عمر زیردریائی ها خواهد شد.

ایگور ویلینت در توضیح جزئیات این عملیات اعلام کرد: این عملیات تنها انجام تعمیرات ساده نخواهد بود بلکه ما در سیستم پیشرانه این زیردریائی ها، تغییراتی بنیادی اعمال کرده و از فناوری های جدید استفاده خواهیم کرد.

بر اساس گزارش های پیشین منتشر شده در این رابطه، روسیه در نظر دارد ده زیر دریائی اتمی چند منظوره خود را طی دو پروژه 949A و 971 به روز رسانی کند.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا