سرمایه گذاری 20هزار میلیارد ریالی 18شرکت آی سی تی در مازندران

 مرتضی براری عصر جمعه در مراسم انعقاد تفاهم نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه آی تی و آی سی تی مازندران در ساری افزود : این شرکت ها از بخش خصوصی استان تهران هستند .
وی گفت : با توجه به اینکه سرمایه گذاری زیر ساختی سنگینی در این حوزه در استان مازندران انجام شده است ، باید از فرصت کسب و کار دیجیتالی با استفاده از اینترنت به نحو احسن استفاده کنیم.
براری همچنین گفت : در کنار انعقاد تفاهم نامه 18 شرکت های آی تی سی تهران ، 20 شرکت آی سی تی مازندران هم تقویت می شوند.
وی افزود : مازندران پس از کردستان دومین استانی است که تفاهم نامه توسعه اشتغال در حوزه آی سی تی و آی تی را با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار و نمایندگان شرکت های بزرگ آی سی تی منعقد می کند.
معاون وزیر ارتباطات گفت : طرح 2 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی مورد تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه اکنون از 58 شهر مازندران 45 شهر دارای اینترنت نسل سوم ( G3) و 22 شهر دارای نسل چهارم است، بیان داشت : با توجه به وجود 140 موسسه آموزشی و 220 هزار دانشجو ، نیروهای انسانی تحصیل کرده قوی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا ،معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم استفاده از مزیت نوین آی سی تی در استان مازندران تاکید کرد و اظهار داشت : از طریق سرمایه گذاری های زیر ساختی که در آی تی استان انجام شده است باید خلق ثروت کرد.
براری با اظهار اینکه از طریق آی سی تی می توان صنعت گردشگری و اقتصاد کشاورزی را به عنوان مزیت های اصلی توسعه استان تقویت کرد ، گفت : توانمند ساختن نیروهای تحصیل کرده استان مازندران در حوزه آی سی تی از اهداف حضور شرکت های بزرگ این بخش در استان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا