بعضی خودی ها به طرح تحول سلامت ضربه می زنند

دکتر ایرج حریرچی پنج شنبه شب در مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در سالن همایش های برج میلاد، اظهار داشت: رئیس جمهوری عنایت خاصی به حوزه بهداشت و درمان داشته و رئیس مجلس نیز حمایت جدی از طرح های بهداشت و درمان دارد.

وی افزودد: سیاست های کلی سلامت بوسیله رهبری ابلاغ شده و در وزارتخانه اولویت گذاری برای سلامت جامعه انجام شده و مردم در سال جاری بیشترین رضایت را از وزارت بهداشت داشتند.

حریرچی ادامه داد: دولت منابع مناسبی را برای بهداشت و درمان اختصاص داده و احکام نظام سلامت صادر می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سالانه در آمریکا ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد دلار به بهداشت و درمان اختصاص داده می شود و این در حالی است که کل بودجه تولید داخلی ملی ما ۴۰۰ میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: در طرح تحول سلامت ۱۰ میلیون نفر از افراد ساکن در حاشیه شهرها بیمه شده اند که این نشان دهنده دلسوزی مسئولان وزارت بهداشت است اما بعضی از افراد خودی از طرح تحول نظام سلامت ایراد گرفته و سبب ضربه زدن به این کار بزرگ هستند.

حریرچی افزود: افزایش سلامت مردم، جلوگیری از مخاطرات مالی مردم در زمان بیماری و بالارفتن میزان رضایت و پاسخگویی از اهداف نظام سلامت است.

به گزارش مهر،قائم مقام وزیر بهداشت افزود: در سال های گذشته داروهای گران شیمیایی وارد کشور می شده که در همان زمان مراکز بهداشتی در روستاها از کمبود قطره آهن و ویتامین ها رنج می بردند.

وی گفت: اگر به اهداف اصلی توجه نکرده دیگران جایگاه جامعه پزشکی را برای ما تعریف کرده و این به ضرر پزشکان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا