گزارش تصویری از تجهیزات اتمی زیر زمینی در چین

سازمان اتمی چین به تازگی یکی از محرمانه ترین پروژه های خود را که در سال های پیشین مورد استفاده قرار داشته و امروزه دیگر از آن استفاده نمی شود؛ به عنوان یک جاذبه توریستی معرفی کرده و گردشگران می توانند با تهیه بلیط از این مرکز بازدید کنند.

تاسیسات زیر زمینی 816 که یک نیروگاه اتمی محسوب می شده و اسناد و اطلاعات آن برای سال های طولانی جز رده اسناد و اماکن محرمانه تلقی می شد، از روز دوشنبه هفته جاری درهای خود را بر روی بازدیدکنندگان گشوده است.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، تاسیسات زیر زمینی 816 که یک نیروگاه اتمی محسوب می شده و اسناد و اطلاعات آن برای سال های طولانی جز رده اسناد و اماکن محرمانه تلقی می شد، از روز دوشنبه هفته جاری درهای خود را بر روی بازدیدکنندگان گشوده است. این مرکز اتمی در سال 1960 میلادی ساخته شده بود و پس از سال ها استفاده و در نهایت تعطیل شدن این مرکز، برای نخستین بار یک گروه از افراد غیر نظامی در سال 2010 توانستند از آن بازدید کنند. پس از آن این نیروگاه زیرزمینی اتمی مجددا به حالت تعطیل درآمده و امکان بازدید از آن وجود نداشت تا اینکه از روز بیست و ششم سپتامبر برابر با پنجم مهر، بازگشائی شده و اینبار به عنوان یک مرکز توریستی مورد استفاده قرار گرفته است.

این نیروگاه در منطقه فو لینگ در نزدیکی شهر چونگ چینگ در جنوب غربی کشور چین واقع شده است. ژانگ ژیائودونگ معاون سابق این مرکز اتمی در این نیروگاه حاضر شده و به ارائه توضیحات درباره تاریخچه و عملکرد بخش های مختلف آن می پردازد. در این گزارش تصویری شاهد گوشه هایی از این نیروگاه مخفی اتمی هستید.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا