محققان گونه ای جدید از مورچه ها را در تهوع قورباغه ها کشف کردند

شاید تاکنون در مورد مورچه های گرمسیری جدید که دارای دهانی دراز برای کمک به گرفتن مواد غذایی هستند، نشنیده باشید. این مورچه ها Lenomyrmex hoelldobleri نام دارند. این نامگذاری بخاطر ادای احترام به زیست شناس و متخصص مورچه آلمانی Bert Hölldobler صورت گرفته است. این مورچه‌ ها دهان کشیده‌ای دارند که احتمالا برای به دام انداختن جانداران کوچکتری که در شکاف‌ها پنهان شده‌اند از آن استفاده می‌کند.

در این آزمایش متاسفانه مورچه های پیدا شده مرده بودند؛ بنابراین گام بعدی محققان این است که یک نمونه زنده از این مورچه ها برای بررسی بیشتر پیدا کنند.

برای استخراج محتویات شکم قورباغه ، محققان به آرامی معده آنها را با آب پر کرده تا محتویات آن بالا بیاید و بعد از این کار قورباغه ها را به محیط خود بازگرداندند.

البته، از آنجایی که انواع مختلف دوزیستان در خطر انقراض هستند؛ انجام این نوع پژوهش ها همیشه با محدودیت های خاصی برای متخصصان همراه است.

اما نتایج این روش غیرمعمول می تواند برای زیست شناسان بسیار ارزشمند باشد، و خبر خوب این است که این مورچه ها اولین باری است که کشف شده اند. محققان معتقدند هنوز هم حشرات ناشناسی وجود دارند که شاید قورباغه ها در کمین آنها نشسته اند.

تاکنون 45 نوع مورچه و 9 نوع کنه تاکنون در معده قورباغه ها نمونه برداری شده است. گونه های سمی قورباغه ها از ترکیبات آلی موجود در داخل مورچه ها برای تولید سم خود استفاده می کنند.

البته این اولین باری نیست که یک گونه جدید در داخل معده حیوانات دیگر یافت می شود. در سال 1932 نیز مار زمینی Dunn در داخل شکم مار دیگری یافت شد.

به گزارش بینهایت،تحقیقات بیشتر بر روی این مورچه ها ممکن است چالش برانگیز باشد، زیرا یافتن این مورچه ها کاری سخت است.