۵۰۰ میلیارد تومانی که هدر می رود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در انگلیس سالانه 100 میلیون پوند برای شربت سرفه صرف می شود؛ حال آنکه برخی پرشکان می گویند برای درمان این بیماری به چنین هزینه ای نیاز نیست.

 

کارشناسان می گویند مردم می توانند به جای استفاده از شربت ها و دیگر داروهای رایج در بازار از راهکار ساده نوشیدن ترکیب عسل و لیمو استفاده کرد.

 

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت: نتیجه بررسی تازه ای که شبکه تلویزیونی بی بی سی در انگلیس به اجرا گذاشت، مشخص کرد تبلیغات و بازاریابی هایی که شرکت های داروسازی صورت می دهند سبب می شود هزینه درمان (سرماخوردگی و) سرفه در این کشور هر سال 10 برابر افزایش یابد.

برابر نتیجه این تحقیق، مسکن هایی که شرکت های داروسازی برای درمان سرفه ارائه می کنند، فقط برای برخی انواع دردها استفاده و کارآیی دارد؛ در حالی که بیمار می تواند با یک دهم همان هزینه، بیماری اش را درمان کند.

 

این بررسی مچنین مشخص کرد حتی برخی شرکت های دارویی یک نوع قرص و دارو را در بسته های متفاوت و مختلف ارائه می کنند، اقدامی که هدف از آن چیزی جز درآمدزایی نیست.

 

بی بی سی در بررسی خود افزود: بازار داروهای مسکن و همچنین کرم های ضد قارچ در انگلیس به دو و نیم میلیارد پوند بالغ می شود که بخشی بزرگی از آن از راه تفاوت در بسته بندی و شکل و ظاهر داروها به جیب تولیدکنندگان می رود.

 

حال اگر هزینه سالانه مصرف داروهای مسکن و ضد سرفه را در انگلیس براساس قیمت پوند حدود 5 هزار تومانی بسنجیم، هزینه آن به پانصد میلیارد تومان بالغ می شود که بسیار هنگفت و سرسام آور می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا