ساخت قایق تندروی الکتریکی و فاقد آلاینده های جوی

مهندسان اسلوونی از ساخت شناوری الکترونیکی و شخصی به نام کوادروفویل (Quadrofoil) خبر دادند که هیچ پونه آلاینده ای منتشر نکرده  و باعث آلودگی محیط زیست نخواهد شد . این دستگاه توسط مهندسان اهل اسلوونی طراحی و ساخته شده که به وسیله چهار سطح باله مانند بر روی آب حرکت می کند .  در واقع این باله ها به این دستگاه کمک می کنند تا با کمترین میزان مقاومت آب روبرو شده و بتواند با سرعت چهل کیلومتر در ساعت به پیش رود .

مارجان روزمان (Marjan Rozman) مدیر عامل  شرکت کوادروفویل در این رابطه می گوید : این شناور پس از رسیدن به سرعت ده کیلومتر بر ساعت ، بالاتر از سطح آب رفته و بر روی باله هایش شناور می شود . این مساله باعث می شود تا حرکت شناور آسان تر و بدون لرزش بر روی آب انجام شده و شناور قادر باشد روی موج هایی تا نیم متر نیز حرکت کند . علاوه بر این ، شناور مذکور سازگار با محیط زیست بوده چرا که هیچگونه صدایی تولید نمی کند و هیچ گازی نیز منتشر نمی سازد و آب را هم با روغن موتور آلوده نمی کند .

بر اساس گزارش مهندسان و سازندگان شناور کوادروفویل ، کار با این شناور ساده بوده به طوری که بر روی فرمان آن یک صفحه لمسی نصب شده تا به کاربر نشان دهد چه مقدار از شارژ باتری باقی مانده و برد و سرعت شناور چقدر است .

روزمان در این رابطه می گوید : فرمان شناور به کاربر اجازه می دهد تا در جهت خاصی حرکت کرده و تجربه ای همچون راندن ماشین های شهربازی را داشته باشد اما از آنجا که شناور بر روی هوا حرکت می کند و بر روی سطح باله مانند شناور است ، حسی که در کاربر ایجاد می سازد همچون پرواز با هواپیما است .

شرکت تولید کننده این شناور در نظر دارد تا نسخه های مختلفی از این دستگاه را که شامل انواع تک نفره و یا چندین نفره بوده ، بسازد اما آنها تصمیم دارند که گونه دو نفره آن را با قصد فروش بیشتر تولید کنند . پیش بینی شده است که این شناور ها از 15 هزار یورو تا 22 هزار و پانصد یورو بر اساس مدل و نسخه خاص قیمت گذاری خواهد شد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا