آتش سوزی در ارتفاعات پاسارگاد فارس

مهرزاد بوستانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آتش سوزی که حوالی ساعت 11 دوشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، عرصه های جنگلی منطقه پاسارگاد را در معرض نابودی و آسیب قرار داده است. 
وی گفت: آتش سوزی در منطقه چاه بید در نزدیکی منطقه ای است که امسال نیز دچار آتش سوزی شد. 
مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهارکرد: پس از اطلاع از آتش سوزی، نیروهای این اداره کل مستقر در منطقه و داوطلبان مردمی را به محل آتش سوزی اعزام کردیم که با توجه به دشواری تردد و کوهستانی بودن مسیر، ساعت 14 امروز (دوشنبه) به محل آتش سوزی رسیدند. 
وی اظهار کرد: بنا بر گزارش های دریافتی از این نیروها، گستره آتش سوزی در منطقه زیاد است و بالگردی را که برای امدادرسانی و انتقال نیروها به منطقه آتش سوزی فراخوان کرده ایم فعالیت خود را از دقایقی قبل در منطقه آغاز کرده است. 
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و داوطلبان مردمی از مناطق و شهرستان های همجوار و همچنین مرکز استان برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده اند. 
بوستانی گفت: نیروهایی که با پیمودن مسیر زمینی به محل آتش سوزی رسیده اند به دلیل نبود امکان مشاهده کامل منطقه، تا کنون موفق نشده اند گزارش دقیقی از وسعت منطقه درگیر آتش سوزی ارسال کنند.
نوزدهم خرداد ماه 95 آتش سوزی در 900 هکتار از عرصه منابع طبیعی منطقه تنگ بلاغی شهرستان پاسارگاد رخ داد که پس از 33 ساعت این حریق مهار و اطفا شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، علت این آتش سوزی را سهل انگاری دامداران و مرتعداران بیان کرده بود. 
بیست و ششم مردادماه 95 نیز بار دیگر آتش به دامن طبیعت شهرستان پاسارگاد در منطقه تنگ خرسی افتاد که بر اثر آن آسیب هایی به منابع طبیعی این منطقه وارد شد. 
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا