یارانه های جنگل زدایی؛ تهدید یا فرصت برای بقای جنگل های بارانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی گاردین، یارانه ارائه شده این دو کشور به صنایعی که سبب جنگل زدایی می شوند، با 346 میلیون دلاری که برای برای حفاظت از جنگل ها دریافت کرده اند، قابل تامل است. 

این گزارش که توسط موسسه توسعه برون مرزی (ODI) ارائه شده است نشان می دهد که برزیل و اندونزی بیش از 100 برابر کمک هایی که به صورت بین المللی دریافت می کنند، به صورت یارانه به صنایعی داده اند که سبب جنگل زدایی می شوند. 

این دو کشور در فاصله زمانی میان سال های 2009 و 2012 بیش از چهار میلیارد دلار به صورت یارانه به صنایع مربوط به روغن پالم، چوب، سویا، و سوخت های زیستی داده اند که 126 برابر بیشتر از 346 میلون دلاری است که برای محافظت از جنگل های بارانی خود از طرح REDD سازمان ملل متحد دریافت کرده اند. 

'ویل مک فرلاند' یکی از نویسندگان این گزارش به گاردین گفت: این حقیقت که ارائه یارانه به صنایعی که سبب جنگل زدایی می شوند بسیار بیشتر از کمک های بین المللی برای پیشگیری از جنگل زدایی است، نشان می دهد که ما به یک تجدید نظر اساسی نیاز داریم. 

وی افزود: ارزان تر کردن هزینه تولید محصولات این کارخانه ها و ارائه یارانه موجب افزایش سودآوری آنها و جذب سرمایه گذاران بیشتر شده است.

وی ادامه داد: این اقدام، تولید این محصولات را افزایش و در نتیجه جنگل های بارانی را بیشتر تهدید می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا