7 قانون موثر در موفقیت که دانشجویان باید به آن پایبند باشند

 وی گفت: نظم، نشاط، مدیریت زمان، درس را فهمیدن، بازخورد، چندبعدی بودن و انجام امور بر اساس شواهد معتبر هفت قانونی است که هر دانشجویی از ابتدای ورود به دانشگاه باید به آن پایبند باشد.

 دکتر پروین پاسالار در مراسم یکپارچه آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران صرف نظر از افتخاراتی که در رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته‌ها دارد، توانسته است بهترین و با استعدادترین دانشجویان کشور را جذب کند و به این افتخار می‌بالد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه والدین اجازه استقلال به دانشجویان بدهند، تصریح کرد: دانشجویان جدیدالورود وارد دوره جدیدی از زندگی تحصیلی خود شده‌اند. والدین باید مراقب باشند که بیش از اندازه آنها را رها نکنند و یا خیلی مراقب آنها نباشند. در واقع وظیفه پدر و مادرها با ورود فرزندان آنها به دانشگاه تمام نشده است؛ بلکه والدین باید در عین حال که اجازه استقلال به فرزندان خود می‌دهند، مراقب آنها نیز باشند.

رییس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران به اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز توصیه کرد: دانشجویان جدیدالورود که وارد دانشگاه شده‌اند، هنوز با محیط و فضای دانشگاه آشنایی ندارند؛ بنابراین باید به آنها زمان بدهیم تا بتوانند خود را به این فضا عادت بدهند و سعی کنیم در ترم اول موضوعات پیچیده را به بیان ساده با دانشجویان مطرح کنیم.

دکتر پاسالار همچنین رعایت هفت قانون اصلی برای موفقیت و درس خواندن در زندگی دانشجویی را لازم و ضروری دانست و گفت: نظم و برنامه، نشاط و سرزندگی، استفاده بهتر از وقت یا مدیریت زمان، خوب فهمیدن (خوب گوش‌کردن و خوب درس خواندن)، بازخورد صحیح، چند بعدی بودن و در نهایت انجام کارها مبتنی بر شواهد معتبر هفت قانونی است که هر دانشجویی از ابتدای ورود به دانشگاه باید سرلوحه زندگی تحصیلی خود قرار دهد تا بتواند به موفقیت دست یابد.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شما دانشجویان راه طولانی و پرفراز و نشیبی را انتخاب کرده‌اید؛ اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه بسیاری از دروس رشته‌های علوم پزشکی در ترم‌های بالاتر مدام تکرار می‌شود، اما نکته‌ای که مهم است باید روش درس خواندن را ارتقاء دهیم و همچنان در شیوه درس خواندن در مراسم محدود نشویم.

در ادامه حجت‌الاسلام نیک‌زاد عیسی‌زاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران به سه محور موثر در موفقیت دانشجویان اشاره کرد و گفت: محور اول مسؤولیت دانشجویان در برابر خودشان است، در واقع دانشجویان در زمینه اخلاق و معنویت باید یکسری آداب و اصولی داشته باشند و این مسؤولیت باید توسط آنها جدی گرفته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: محور دوم موثر در موفقیت دانشجویان آداب و وظایف آنها در برابر اساتید است. در واقع هیچ موفقیتی بدون تذکر و راهنمایی‌های معلمان و اساتید حاصل نمی‌شود. دانشجویان باید توجه داشته باشند که زیر نظر یک استاد می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند. بنابراین باید به وظایف و مسؤولیت‌های خود در برابر اساتید متعهد باشند.

به گزارش ایسنا، مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: محور سوم موثر در موفقیت دانشجویان روش و شیوه درس خواندن آنها در محیط دانشگاه است. در واقع علم، عالم و معلم محورهای اساسی زندگی هر دانشجو و محقق را تشکیل می‌دهند. افرادی که به این محورها بی‌توجه باشند، به اهداف بلند دست نمی‌یابند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا