از پیام رسان GOOGLE ALLO استفاده نکنید

این برنامه پیام رسان به گونه ای طراحی شده که چت ها به طور پیش فرض بعد از زمان کوتاهی از سرورهای گوگل ناپدید می شوند، اما این ابزار برای آنکه هوشمند باشد نیاز به دسترسی به اطلاعات شما دارد و اگر گوگل به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد هر فرد دیگری که حکم قضایی داشته باشید می‌تواند این اطلاعات را بدست آورد.

همانطور که مشخص است این محصول جدید هم تراز با Hangouts و جیمیل است، و از HTTPS برای انتقال امن بین کاربران و سرورهای خود استفاده می کند، سپس این اطلاعات برای الگوریتم های گوگل برای استفاده در مراکز داده در دسترس است.

در این برنامه از روش رمزنگاری دوطرفه استفاده شده و تنها گیرنده و فرستنده محتویات پیام را مشاهده می کنند. اما این قابلیت به طور پیش فرض در برنامه خاموش است و به همین دلیل اسنودن و دیگر طرفداران حریم خصوصی گوگل را مورد انتقاد قرار داده اند.

همچنین این برنامه متکی بر پروتکل رمزگذاری مورد استفاده Signal می باشد که بسیار ایمن است؛ اما تنها زمانی فعال است که کاربران در حالت ناشناس باشند.

به گزارش بینهایت،گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که رویکرد Allo بسیار ساده است و چت های شما تا زمانی ذخیره می شوند که تصمیم به حذف کردن آنها بگیرید. شما می توانید تمام پیام ها یا مکالمات خود را حذف کنید. در این برنامه ویژگی حالت ناشناس نیز وجود دارد که در آن پیام ها به صورت دوطرفه رمزگذاری شده و می توانید از تایمر برای حذف خودکار پیام ها بر روی دستگاه استفاده کنید.

به هر حال اگر می خواهید از این برنامه استفاده کنید در ابتدا حتما قابلیت رمزگذاری دو طرفه را فعال کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا