آموزش اساس توسعه و شکوفایی هر کشور است

منصور مرادی روز شنبه در مراسم به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان سروآباد گفت: بعد از کانون خانواده مدرسه دومین خانه دانش آموزان و مکان یادگیری آنها است.
وی ادامه داد: در کانون مدرسه نسل های آینده کشور تربیت می شوند و بدون شک داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد در هر کشوری در داشتن آموزش و پرورش فعال و مدارس قوی و نمونه است.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان اضافه کرد: همه انسانهای بزرگ در کانون مدارس تربیت و رشد یافته اند و وجود یک آموزش و پرورش قوی و فعال در هر کشوری یک ظرفیت و پتانسیل مهم برای آن کشور در مسیر رشد و توسعه پایدار محسوب می شود.
مرادی دانش آموزان را به تلاش و کوشش بیشتر سفارش کرد و گفت: آینده این کشور در دستان شما دانش آموزان کوشا است و تلاش و همت امروز شما، در آینده به نفع این کشور است و موجب سربلندی و عزت میهن خود خواهید بود.
نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با تبریک بازگشایی مدارس به اهمیت علم و دانش در دین اسلام اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام مسلمانان را به فراگیری علم و دانش سفارش می کند و بهترین بندگان خداوند در روی زمین را معلمان و آموزش دهندگان علم معرفی می کند.
ماموستا فایق رستمی ادامه داد: انسانهای عالم و دانا در نزد خداوند متعال هزار برابر برتر و بهتر از انسانهای نادان و جاهل است و کسب علم و دانش وظیفه هر انسان مسلمانی است.
وی افزود: حفظ و حراست از دین مبین اسلام و ارزشهای آن در گرو علم آموزی و دانش است و بدون تردید جامعه ای که انسانهای عالم و دانا نداشته باشد، در برابر هجوم دشمنان بسیار آسیب پذیر تر از جامعه ای است که انسانهای عالم و دانشمند دارد.
وی دانش آموزان را به فراگیری علم و دانش سفارش کرد و گفت: بهترین راه و روش برای موفقیت و پیروزی در زندگی کسب علم و دانش است و شما دانش آموزان به عنوان نسل های آینده این کشور وظیفه دارید با پشتکار و تلاش تحصیل شبانه روزی خود آینده کشور را تضمین کنید. 
فرماندار شهرستان سروآباد هم در این مراسم، با تبریک بازگشایی بهار علم و دانش، تقارن بازگشایی مدارس با آغاز هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای انتقال ارزشهای انقلابی و دینی به نسل های جوان و آینده عنوان کرد و گفت: دانش آموزان به عنوان نسل های آینده این کشور باید با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام آشنا شوند.
علی مفاخری با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش آموز افزود: دانش آموزان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت بوده اند و در کنار تحصیل علم و دانش از آب و خاک کشور نیز حراست کرده اند.
وی اضافه کرد: کسب علم و دانش بهترین وسیله و سلاح برای پیروزی و موفقیت در این دنیا است و خوشبختانه دانش آموزان ایرانی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در عرصه های مختلف علم و دانش بسیار موفق عمل کرده اند.
فرماندار سروآباد افزود: آینده میهن اسلامی ما در دستان شما دانش آموزان است و شما عزیزان به عنوان امانت داران خون پاک شهدا وظیفه دارید یا کسب علم و دانش در سنگرهای مدارس راه پاک آنها را ادامه داده و کشور را از هجوم دشمنان در امان نگاه دارید.
به گزارش ایرنا، زنگ مهر در مدارس شهرستان سروآباد به صورت نمادین در مدرسه نمونه اسوه شهر سروآباد توسط فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان سروآباد به صدا در آمد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا