سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش آلایندگی گازهای تولیدی در صنایع جدی است

سعید متصدی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل در پالایشگاه تبریز، افزود: متاسفانه به دلیل استفاده از فناوری مربوط به سال های گذشته در صنایع کشور، در برخی از مواقع لازم است گازهای فلزی تولید شده در این واحدها سوزانده شوند که این موضوع موجب هدررفت سرمایه ملی و ایجاد آلودگی می شود.
وی اظهار کرد: بحث بازیابی گازهای ارسالی به مشعل در صنایع مختلف کشور به ویژه در صنعت نیرو، از موضوعات مهمی است که سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر آن است.
متصدی با اشاره به راه اندازی واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل برای اولین بار در صنعت پالایش نفت کشور در پالایشگاه تبریز، گفت: پالایشگاه های کشور از تجربه و الگوی پالایشگاه تبریز در جهت ساخت این واحد باید بهره مند شوند. 
وی افزود: پروژه ای که امروز در پالایشگاه تبریز به بهره برداری رسید از دیدگاه محیط زیستی بسیار پراهمیت و یکی از موضوعات مهمی است که در قالب مکانیزم پاک پروتکل کیوتو انجام شده است.
متصدی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با کاهش گازهای گلخانه ای تعهداتی را به منشور کاهش میزان این گازها دارد و گازهای ارسالی به مشعل یکی از منابع گازهای گلخانه ای است که پالایشگاه تبریز در مهار این مقوله موفق عمل کرده است.
وی یادآور شد: امروز در پالایشگاه تبریز توانسته ایم حمایت بین المللی، صنعتی و زیست محیطی را داشته باشیم و این سه قطب در کنار هم قرار گرفته اند تا طرح مهم پاکسازی افتتاح شود.
پروژه زیست محیطی واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل در پالایشگاه تبریز با هدف کاهش ضایعات و آلاینده های زیست محیطی که از مشعل پالایشگاه منتشر می شود، راه اندازی شد. 
به گزارش ایرنا، برای اجرای این پروژه چهار میلیون یورو هزینه شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا