تعیین قوانین جامع برای تولید خودروهای بدون راننده

با توجه به پژوهش های انجام گرفته توسط شرکت های بسیار بزرگی مانند تسلا، گوگل و اوبر بر روی فناوری خودروهای بدون راننده می توان انتظار داشت که در طی چند سال آینده شاهد ورود این خودروها به جاده عمومی باشیم؛ اما با این حال تا اکنون قوانین و مقررات مربوط به این نوع از خودروها در هاله ای از ابهام قرار داشته است.

در این خط مشی ها به منظور تقسیم مسئولیت ها بین متصدیان اعلام شده است که مقامات فدرال مسئول تعیین استانداردهای ایمنی، فراخوان های بررسی و مدیریت و همچنین اجرای طرح تطابق با استانداردهای امنیتی هستند.

در همین راستا نیز هم اکنون دولت امریکا در این باره موضع اصلی خود را اعلام کرده و به انتشار خط مشی های دولت فدرال در زمینه خودروهای بدون راننده پرداخته است. در این بخش، وزارت حمل نقل این کشور مجموعه ای شامل 15 هدف ارزیابی ایمنی را به تولید کنندگان اراده کرده است و به این ترتیب تنها خودروهایی که این 15 شرط را رعایت کرده باشند می توانند به صورت قانونی در جاده ها تردد کنند. در این سیاست ها همچنین تقسیمات ایالت ها و مسئولیت های دولت فدرال شفاف سازی شده است.

15 هدف ارزیابی ایمنی ارائه شده در این خط مشی شامل دستورالعمل هایی درباره چگونگی قانونی کردن سیستم های خودران کمپانی ها، چگونگی ضبط و انتشار اطلاعات توسط خودروها و همچنین چگونگی عکس العمل خودروهای بدون راننده پس از وقوع تصادف است. این سیاست ها در ادامه شامل دستورالعمل هایی هستند که رابط کاربری سیستم های یاد شده و توانایی حفظ حریم شخصی کاربر را نیز پوشش می دهند.

در این خط مشی ها به منظور تقسیم مسئولیت ها بین متصدیان اعلام شده است که مقامات فدرال مسئول تعیین استانداردهای ایمنی، فراخوان های بررسی و مدیریت و همچنین اجرای طرح تطابق با استانداردهای امنیتی هستند. از طرف دیگر متصدیان ایالت ها مسئول ارائه گواهینامه به رانندگان انسانی و ثبت نام خودروهای بدون راننده و نیز اجرای قوانین ترافیکی و انجام بازرسی های ایمنی هستند. به بیانی کوتاه تر زمانی که خودروهای خودران در حالت رانندگی به صورت اتوماتیک قرار دارند دولت فدرال مسئولیت آنها را بر عهده دارد اما به محض اینکه رانندگی این خودروها را انسان ها بر عهده می گیرند متصدیان ایالتی مسئول خواهند بود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا