آیا لامبورگینی هم خودروی الکتریکی می‌سازد؟

این‌طور که به نظر می‌رسد، نه‌تنها پورشه، بلکه دیگر شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی «فولکس‌واگن» (Volkswagen) هم در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خودروی الکتریکی اسپرت هستند.

بر اساس جدیدترین اخبار منتشرشده در وب‌سایت آلمانی «آتوبیلد» (AutoBuild)، شرکت لامبورگینی در حال ساخت یک خودروی سوپر اسپرت الکتریکی به نام «ویتولا» (Vitola) است. آن‌طور که پیداست، موتور ویتولا از معماری و مهندسی (J1) به‌کاررفته در خودروی الکتریکی پورشه مدل Mission E همراه با فن‌آوری شارژ سریع بهره می‌برد.

وب‌سایت آلمانی آتوبیلد اعلام کرده که ویتولا تنها در ۲٫۵ ثانیه می‌تواند سرعت‌اش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسا‌ند؛ یعنی چیزی حدود نیم ثانیه سریع‌تر از لامبورگینی آونتادور SV. هم‌چنین حداکثر سرعت ویتولا به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در نوع خود رقم بالایی به‌حساب می‌آید. از سوی دیگر شرکت پورشه تایید کرده که خودروی Mission E توان خروجی معادل ۶۰۰ اسب بخار دارد و در ۳٫۵ ثانیه می‌تواند سرعت‌اش را از صفر به ۹۶ کیلومتر برساند؛ با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد که لامبورگینی با خودروی ویتولا، رکورد‌های سرعت و شتاب را درمیان دیگر خودرو‌های الکتریکی هدف قرار داده است.

با توجه به توان خروجی ۷۴۰ اسب بخاری لامبورگینی آونتادور SV، به نظر می‌رسد که ویتولا قدرتی در حدود ۸۰۰ اسب بخار و حتی بیشتر خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که ویتولا مثل «سنتناریو» (Centenario) و «سستو المنتو» (Sesto Elemnto)، یک پروژه‌ی با ظرفیت تولید محدود خواهد بود.

گفتنی است که ساخت خودروی الکتریکی برای لامبورگینی، یک ریسک بزرگ به‌حساب می‌آید؛ چراکه همگان نام لامبورگینی را با شتاب، سرعت و بازده‌ای فنی بالا در صنعت خودروسازی می‌شناسند. درنتیجه راضی نگه‌داشتن طرفداران لامبورگینی و منتقدان این صنعت، چالشی بزرگ برای این شرکت ایتالیایی به‌حساب می‌آید. حالا باید صبر کرد و دید که آیا ویتولا به‌طور رسمی از سوی لامبورگینی معرفی خواهد شد یا خیر.

 

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا