مخترعان دانشگاه اصفهان در جشنواره رویش اول شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان، اختراع ثبت شده با نام دانشگاه اصفهان از این ربات با عنوان "ساخت ربات کروی هوشمند با دو درجه آزادی" توانست پس از شرکت در جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان به عنوان طرح برگزیده انتخاب شود. البته قبلاً این ربات کروی، در مسابقات رباتیک کشور پرتغال ۲۰۱۶ مقام دوم و در مسابقات روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۵ مقام نخست را کسب کرده بود.

تیم ربات کروی متشکل از فرشاد خادمیان زاده و سمیرا اسیری دانشجویان کارشناسی ارشد مکاترونیک به راهنمایی دکتر پیمان معلم عضو هیئت‌علمی دانشکده فنی و مهندسی و دکتر منجمی عضو هیئت‌علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان است.

بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع‌های برگزیده و تسهیل در مسیر آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان اقدام به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش کرد. 

در این رابطه دکتر منتظر، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان ملاک‌های انتخاب اختراعات در این جشنواره‌ را شامل علمی بودن، نوآورانه بودن و بازارگرا بودن دانست و تصریح کرد: سال گذشته بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ اختراع در کشور از سوی بنیاد ملی نخبگان بررسی شد که از این تعداد تنها ۱۵۰ مورد انتخاب شد. 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: در دو سال گذشته تنها ۲۷۰ اختراع از بین ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ اختراع در کشور انتخاب شدند. فرایند انتخاب اختراع در کشور بسیار پیچیده و دشوار بوده و در جهان از یک هزار اختراع تنها سه مورد تجاری‌سازی شده و روانه بازار می‌شود و تا شش سال آینده باید خلاقیت‌های نوآورانه فردی در کشور به نوآوری‌های شرکتی و بنگاهی تبدیل شود.

در این جشنواره‌ بیش از ۲۰۰ اختراع نخبگان استان‌های شرکت‌کننده در زمینه‌های عملی، فنی و تحقیقاتی ثبت‌نام شد که ۷۵ اختراع به مرحله داوری حضوری راه یافت و از این تعداد تنها ۱۴ تیم به عنوان اختراع برگزیده انتخاب شدند. در این رابطه گروه فوق موفق به دریافت گواهی‌نامه سطح سه بنیاد ملی نخبگان شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا