تلفیق واقعیت مجازی و بازی های رایانه ای توسط سونی

دو شرکت بزرگ و مطرح سونی و اچ تی سی در حال همکاری در راستای بهبود فناوری واقعیت مجازی و تلفیق آن با انواع بازی های رایانه ای هستند. اگرچه هدف اصلی این همکاری، استفاده از فناوری فوق در بازی های رایانه ای است اما در کنار آن شرایط گسترش استفاده از واقعیت مجازی در حوزه های سینما و پزشکی نیز مد نظر پزوهشگران قرار دارد.

شرکت سونی که در نمایشگاه اخیر بازی های کامپیوتری که از روز گذشته در شهر توکیو برگزار شده است، حضور پرنگی داشته و به طور رسمی اعلام کرد که تمرکز اصلی خود را برای سال های آینده در حوزه توسعه فناوری واقعیت مجازی خواهد گذاشت.

یاسو تاکاهاشی مدیر استراتژی سخت افزار محصول جهانی و مدیریت بخش های این شرکت در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: تمرکز اصلی شرکت سونی روی توسعه استفاده از فناوری های مجازی در بازی های رایانه ای است زیرا این بخش از فعالیت ما دارای بازاری بسیار پر رونق بوده و طرفداران زیادی دارد. بازی های کامپیوتری که با فناوری واقعیت مجازی آمیخته شده اند به کاربران اجازه می دهند تا در محیط بازی غوطه ور شده و آن را کاملا احساس کنند.

شرکت سونی که در نمایشگاه اخیر بازی های کامپیوتری که از روز گذشته در شهر توکیو برگزار شده است، حضور پرنگی داشته و به طور رسمی اعلام کرد که تمرکز اصلی خود را برای سال های آینده در حوزه توسعه فناوری واقعیت مجازی خواهد گذاشت.

نمایشگاه بازی های کامپیوتری توکیو به عنوان بزرگترین نمایشگاه این حوزه در سطح جهان شناخته شده و در آن انواع سیستم های جدید واقعیت مجازی که در بازی های رایانه ای، سینما و … کاربرد دارند ،معرفی می شود. این فناوری به تماشاگران امکان درکی واقعی تر از آن چه دوست دارند را ارائه می کند. برای مثال کاربران می توانند به کمک فناوری واقعیت مجازی، خود را در محیط یک جنگ فضائی در خارج از منظومه شمسی احساس کرده و این شرایط را تجربه کنند.

اگر چه شرکت سونی در بیانیه جدید خود جزئیات فنی  برنامه های آتی این شرکت اعلام نکرده است اما بر اساس شواهد می توان استنباط کرد که در حال حاضر تمرکز این شرکت بر توسعه فناوری پلی استیشن های مجهز به فناوری واقعیت مجازی یا Playstation VR قرار دارد. این محصول جدید قرار است در ماه آینده میلادی به طور رسمی وارد بازارهای جهانی شود.

همزمان با این موضوع، شرکت مشهور تایوانی اچ تی سی نیز سیستم جدید واقعیت مجازی خود را که روی سر کاربران نصب شده و دارای صفحه نمایشی مناسب است، معرفی کرده و نمونه مشابهی از آن چه در پلی استیشن های مجهز به فناوری واقعیت مجازی ارائه می شود را به نمایش گذاشته است.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا