سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری

به گزارش سینا پرس سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و معلمان برای شناخت زیست فناوری، معرفی مدل های موفق ترویجی دانش‌آموزی آزمون شده و زمینه‌سازی توسعه آن در سطح کشور، معرفی پژوهشسراها به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل‌گیری فعالیت های پژوهشی دانش‌آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری در ترویج زیست فناوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش آموزی و نهادهای پژوهشی و صنعتی در حوزه زیست فناوری برگزار می‌شود.

برپایی مسابقه در دو بخش ترویج و فرهنگ سازی،  نوآوری و خلاقیت، برگزاری نشست ها و سخنرانی های علمی، برپایی نمایشگاه، کارگاه های علمی و هنری ویژه دانش آموزان و دبیران، فن بازار، بازدید از مراکز علمی و صنعتی بیوتکنولوژی ایران و بازی های مهیج علمی  از جمله بخش‌های متنوع و کلیدی این جشنواره است.

همچنین در بخش مسابقات سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری، کلیه دانش‌آموزان علاقمند دختر و پسر مقاطع اول و دوم متوسطه سراسر کشور می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی irbsf.com  www.  جهت  ثبت نام حداکثر تا 30 مهر 95  آثار خود را در دو بخش ترویج و فرهنگ سازی، نوآوری و خلاقیت ارسال نمایند، پس از داوری برگزیدگان برای حضور در جشنواره دعوت خواهند شد.

مسابقات بخش ترویج و فرهنگ سازی در 9 رشته عکس میکروسکوپی، نقاشی، کاریکاتور، عکاسیی، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، پوستر، بازی و نرم افزار و ماکت سازی و مسابقات بخش نوآوری و خلاقیت در 2 رشته" ابداعات و اختراعات " و "طرح و مقاله پژوهشی " برگزار خواهدشد.

آثار و دستاوردهای دانش آموزان توسط اساتید ستاد توسعه زیست فناوری داوری شده و برگزیدگان علاوه بر دریافت جوایز نفیس و لوح برتر، تندیس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دریافت خواهند کرد.

همچنین از مراکز آموزشی و پژوهش سراهای فعال و برتر در جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناروی در روز های چهارشنیه، پنج شنبه و جمعه مورخ 3 و 4 و 5 آذرماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق سایت به نشانی ww.irbsf.com و یا با شماره تلفن 81202203 دبیرخانه تماس حاصل نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا