رونمائی از تازه ترین فناوری های انرژی خورشیدی در لاس وگاس

 در این نمایشگاه، شرکت های مطرح و پیشرو در حوزه طراحی وتولید سلول های خورشیدی در مرکز نمایشگاه ها و گردهم ائی لاس وگاس به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در این حوزه می پردازند.

به گفته برگزار کنندگان این مراسم؛ نمایشگاه فوق به عنوان بزرگترین نمایشگاه در حوزه انرژی خورشیدی در آمریکای شمالی محسوب شده و بیش از 600 شرکت و تولید کننده مختلف فناوری های وابسته به انرژی خورشیدی در این نمایشگاه حاضر شده اند. مسئولیت برگزاری این نمایشگاه بر عهده انجمن صنعت انرژی خورشیدی یا  Solar Energy Industries Association (SEIA) بوده که با همکاری اتحادیه انرژی الکتریکی هوشمند یا Smart Electric Power Alliance (SEPA) این ماموریت را بر عهده دارند.

اکثر مردم به طور نادرست اعتقاد دارند که انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و باد به دلیل متناوب بودن دسترسی به آن ها ، قابل اعتماد نبوده و نمی توانند جایگزین خوبی برای سوخت های فسیلی باشند.

در همین رابطه کی . کوفمن مدیر ارتباطات اتحادیه انرژی الکتریکی هوشمند اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون واحد در ایالات متحده امریکا از این سیستم انرژی استفاده می کنند که این آمار نشان دهنده استفاده یک درصدی از انرژی خورشیدی در آمریکا است. فناوری مبتنی ار انرژی خورشیدی به تازگی آغاز به کار کرده و ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

به اعتقاد کارشناسان، اکثر مردم به طور نادرست اعتقاد دارند که انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و باد به دلیل متناوب بودن دسترسی به آن ها ، قابل اعتماد نبوده و نمی توانند جایگزین خوبی برای سوخت های فسیلی باشند. امروزه صنعت انرژی های تجدید پذیر در حال بررسی و حل مشکلات پیش رو بوده و تلاش می کند این انرژی را به عنوان یک گزینه ایده آل و مطلوب در حوزه های مختلف معرفی کند.

در حال حاضر انواع خودروهای الکتریکی که انرژی خود را از نور خورشید تامین می کنند، در گوشه و کنار جهان استفاده شده و روز به روز بر ابعاد و قابلیت ها و توانمندی های آن ها افزوده می شود. مردم باید به خاطر داشته باشند که هر چه رویکرد استفاده از این انرژی های پاک افزایش پیدا کند، محیط زیست جهانی ما از کربن و سایر آلاینده های کمتری برخوردار بوده و سالم تر خواهد ماند.

به گفته مدیران ارشد انجمن صنعت انرژی خورشیدی ایالات متحده آمریکا، این صنعت با روند رو به رشدی در این کشور رو به رو بوده و هم اکنون بیش از 209 هزار نفر در بخش های مختلف این حوزه مشغول فعالیت هستند.

از سوی دیگر به باور برخی کارشناسان متاسفانه مهمترین مشکل پیش روی مردم برای استفاده از انرژی خورشیدی، گران بودن تجهیزات و ادوات اولیه است که باید برای این منظور هزینه کنند. این هزینه اولیه بسیار بالا سبب شده بسیاری از مردم کماکان در صدد تهیه برق مصرفی خود از طریق شبکه های برق شهری باشند. تامین نیروی برق شهری معمولا از طریق نیروگاه های مختلف آبی یا اتمی صورت می گیرد که هر یک به نوبه خود دارای تاثیراتی مخرب بر محیط زیست هستند و نیروگاه های بادی نیز اگرچه به محیط زیست آسیب نمی رسانند ولی به دلیل فراهم نبودن شرایط استفاده از آن ها در بسیاری از نقاط دنیا کاربری چندانی نداشته و در این میان تنها استفاده از انرژی خورشیدی می تواند گزینه ای همیشگی و در دسترس برای عموم مردم باشد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا