اطلاعات دروغین صنایع غذایی درباره مواد مغذی

اگر قرار باشد تا در جهان تبلیغات به صورت واقع گرایانه منتشر شوند، آنگاه باید نوشیدنی های قندی به عنوان اصلی ترین دلیل بیماری دیابت در جهان معرفی شده و فست فودها به عنوان عامل نخست ایجاد بحران چاقی در جهان به حساب بیایند. با این وجود قدرت شرکت های فعال در این صنایع (صنایع غذایی) به اندازه ای بالا است که تقریبا به یک امپراتوری جهانی بدل شده اند.

مجله انجمن پزشکی آمریکا گزارش کرد که صنعت تولید شکر در دهه 1960 میلادی به پژوهشگران پرداخت های مالی هنگفتی را انجام داد تا از این طریق دانشمندان تحقیقی را تولید کنند که ارتباط بین مصرف شکر و بیماری قلبی را کم اهمیت جلوه دهد.

این قدرت موجب شده است تا نه تنها حقایق درباره این مواد در غذاها انکار شوند بلکه تحقیقات بین المللی که قرار است تا روشنگر واقعیت ها باشند نیز به واسطه این غول های بزرگ تحت تاثیر قرار گرفته و به جای انتشار واقعیت درباره مواد غذایی، به سراغ دریافت پول از شرکت ها و کمرنگ سازی عناصر منفی در تحقیقات خود می روند.

در این هفته، مجله انجمن پزشکی آمریکا گزارش کرد که صنعت تولید شکر در دهه 1960 میلادی به پژوهشگران پرداخت های مالی هنگفتی را انجام داد تا از این طریق دانشمندان تحقیقی را تولید کنند که ارتباط بین مصرف شکر و بیماری قلبی را کم اهمیت جلوه دهد.

در طول دهه بعد نیز صنعت شکر سازی کمک مالی به انجام چنین تحقیقاتی را ادامه داد. امروزه نیز صنعت تولید غذا همچنان میلیون ها دلار بر روی تحقیقات غذایی هزینه می کند. یکی از پژوهش ها در این زمینه اعلام کرد که نتایج 90 درصد پژوهش هایی که توسط صنعت تولید غذا تامین مالی شده اند معمولا مطابق با علاقه اسپانسر آنها بوده است.

منبع: npr

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا