پژوهش‌های میان رشته‌ای مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

نصرت الله ضرغام، در دانشگاه صنعتی سهند تبریز بیان کرد: : بنیاد ملی علم ایران با در نظر گرفتن بسته های حمایتی در تلاش است از استعدادهای افراد به عنوان پایه های سرمایه فکری برای خدمت به کشور بهره مند شود.ضرغام ادامه داد: تراز مالی اندیشه‌ها بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد دلار ارزش دارد که کشورهایی با دارایی فکری بالا می توانند بر این اساس بیشترین اشتغال زایی را به وجود آورند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: خوشحالم که تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه صنعتی سهند تبریز رو به رشد است و پیشنهاد می کنم مرکز تحقیقات nbi  (تجمیع علوم نانو، بیو، فناوری اطلاعات و علوم شناختی) نیز در این دانشگاه ایجاد شود.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به حمایت ویژه از استادیارهای جوان، اساتید و پژوهشگران خصوصا بانوان اشاره کرد و گفت: محدودیتی در پذیرش پژوهش‌ها وجود ندارد زیرا با توجه به اهمیت پژوهش‌های میان رشته‌ای در دنیا و حرکت به این سمت از این پژوهش‌ها نیز حمایت ویژه ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با اشتغال سنتی برای نسل جوان نمی توان شغل به وجود آورد، اظهار داشت: باید دنبال طرح های جدید و ایجاد شرکت های دانش بنیان باشیم و از طریق مراکز نوآوری، یافته های پژوهشی را حمایت کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا