آغاز به کار تاکسی های بدون راننده در آمریکا

شرکت مشهور و بین المللی ارائه دهنده خدمات تاکسیرانی شهری با نام اوبر، برای نخستین بار در سطح دنیا از تاکسی های بدون راننده هوشمند برای سرویس دهی به مشتریان خود استفاده می کند. استفاده از  این سرویس هم اکنون به صورت محدود و در شهر پیتسبورگ در ایالات متحده آمریکا امکان پذیر است.

بر اساس اعلام رسمی مسئولان شرکت اوبر، در حال حاضر تنها از خودروهای هوشمند بدون راننده فورد فیوژن Ford Fusions در مناطق غربی پنسیلوانیا استفاده می شود. به این ترتیب شرکت اوبر به عنوان نخستین شرکت تاکسیرانی در جهان محسوب می شود که از خودروهای بدون راننده برای جا به جائی مسافر بهره می برد. در حال حاضر و با هدف آشنا شدن مردم با این فناوری ، جا به جائی مسافرین ماجراجوئی که این خدمات را انتخاب می کنند، رایگان بوده و تنها در مناطق مرکزی یا downtown شهر پیتزبورگ امکان پذیر است.

شرکت اوبر به عنوان نخستین شرکت تاکسیرانی در جهان محسوب می شود که از خودروهای بدون راننده برای جا به جائی مسافر بهره می برد. در حال حاضر و با هدف آشنا شدن مردم با این فناوری ، جا به جائی مسافرین ماجراجوئی که این خدمات را انتخاب می کنند، رایگان بوده و تنها در مناطق مرکزی یا downtown شهر پیتزبورگ امکان پذیر است.

تراویس کالانیک مدیر شرکت اوبر در رابطه با این موضوع اعلام کرد: در حال حاضر ما سرویس تاکسی های بدون راننده را به طور محدود به برخی از مشتریان قدیمی و شناخته شده خود ارائه می دهیم. البته در این خودروها، یک مهندس از طرف شرکت حضور دارد تا شرایط مختلف امنیتی خودرو را بررسی کرده و در صورت بروز هر نوع مشکل احتمالی، کنترل شرایط را به دست گیرد. این موضوع تنها در دوره آزمایشی تردد این خودروها ادامه خواهد داشت. این مرحله از آزمایش خودروهای بدون راننده؛ قدمی بزرگ در مسیر حرکت به سوی آینده متفاوت صنعت حمل و نقل خواهد بود.

از سوی دیگر شرکت اوبر در نظر دارد به زودی خدمات تردد بین شهر پیتزبورگ و فرودگاه این شهر را با کمک تاکسی های بدون راننده برقرار کرده و به این ترتیب ساکنان این شهر 300 هزار نفری، به عنوان نخستین افرادی خواهند بود که از این فناوری نوین در سطح همگانی استفاده خواهند کرد.

شرکت اوبر در بیانیه رسمی خود در این رابطه اعلام کرد: مطمئنا ما قادر به پیش بینی دقیق آن چه که در اینده رخ می دهد نخواهیم بود ولی می دانیم که خودروهای بدون راننده اوبر نقش مهم و بالقوه ای در آینده این صنعت داشته و ماموریت ما بهبود شرایط اجتماع است. به این ترتیب میزان تصادفات رانندگی که به طور سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر را در سال به کام مرگ می کشد کاهش یافته، فضاهای شهری، ترافیک و پارکینگ های داخل شهر به میزان بیست درصد آزاد تر شده و ترافیک های دردسر سازی که در هر سال میلیاردها ساعت از زمان مردم را تلف کرده و خسارات زیادی در پی دارد نیز کم می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت اوبر، اینجا را کلیک کنید.

منبع: efe

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا