پیشگامی SMART به دنبال چاپ سه‌بعدی قطعات الکترونیکی

دانشگاه بوفالو در پیشگامی SMART 100 هزار دلاری خود، سه پروژه مربوط به چاپ سه‌بعدی را پذیرفته است. یکی از این پروژه‌ها روی ساخت ادوات الکترونیک چاپ سه‌بعدی بوده و دیگری روی چاپ سه‌بعدی ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن.
این دانشگاه هفته گذشته جزئیات مربوط به 5 پروژه تحقیقاتی خود را ارائه کرد که قرار است در قالب پیشگامی SMART انجام شود. بودجه‌ای 100 هزار دلاری برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده‌است که این رقم بخشی از 9 میلیون دلاری است که قرار است در انجمن‌های پیشگامی برتر (Communities of Excellence inititive) هزینه شود. این حمایت‌های مالی برای تشویق دانشکده‌ها و اساتید به‌منظور وارد شدن به تحقیقات برای حل مشکلات جهانی هزینه می‌شود.
کمپر لوئیس استاد رشته مهندسی هوافضا و مکانیک دانشگاه بوفالو که مدیر پیشگامی SMART است می‌گوید: « این پروژه‌ها اهداف پیشگامی را برآورده می‌سازد، از جمله این اهداف می‌توان به فناوری‌های چاپ سه‌بعدی، کاهش هدر رفت محصولات، روش‌های جدید ساخت و ساز و فناوری‌های روباتیک است.»
این 5 پروژه در مورد تبدیل الیاف پسماند به مواد مفید، بهبود طراحی ساختمان‌ها با هدف افزایش کارایی انرژی و چاپ سه‌بعدی است.
یکی از مهمترین اهداف این پیشگامی ارائه روشی برای چاپ سه‌بعدی قطعات الکترونیکی است که برای این کار از افزودنی‌های اصلاح شده استفاده می‌شود. محققان روش جدیدی به نام چاپ انتقال بالن الاستومریک (EBTP) را ارائه کردند که با آن می‌توان حسگرهای انحناء‌دار را تولید کرد. تولید این حسگرهای منسجم اهمیت زیادی دارد چرا که آنها کاربردهای وسیعی دارند. در این پروژه محققان روشی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان قطعات الکترونیکی را روی سطوح سه‌بعدی انحناء‌دار ایجاد کنند.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،محققان این پروژه معتقداند که این روش می‌تواند در ساخت ادوات زیست‌پزشکی، مخابرات، ادوات الکترونیکی پوشیدنی، نمایشگرهای منسجم و مدارهای قابل کشیده شدن مورد استفاده قرار گیرد.
این گروه قصد دارند در طول این پروژه به سوالات مختلفی پاسخ دهند برای مثال، چه عواملی مورد نیاز است تا قطعات الکترونیکی سه‌بعدی را با اطمینان بالا چاپ کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا