وقتی خودرو با استفاده از تلفن همراه پارک می شود

محققان شرکتهای مطرح خودروسازی دنیا به تمام جوانب طراحی و ساخت محصولات جدید فکر می کنند تا در رقابت با سایر رقبا عقب نیفتند. پارک کردن هوشمندانه خودرو یکی از ابتکاراتی است که در سالهای اخیر به شدت مورد توجه خودروسازان شناخته شده ای همچون بی ام و و مرسدس بوده است. در واقع تلاش این شرکتها بر این است که از هر نوآوری برای جلب توجه مشتریانشان استفاده کنند.

مرسدس از جمله این شرکتهاست. این خودروساز مطرح آلمانی که اپلیکیشنی ابداع کرده که راننده با استفاده از آن خودروی خود را در بهترین وضعیت ممکن در میان سایر خودروها پارک می کند. نکته جالب توجه این است که راننده نیازی به قرار داشتن در خودرو جهت پارک آن ندارد.

پارک کردن هوشمندانه خودرو یکی از ابتکاراتی است که در سالهای اخیر به شدت مورد توجه خودروسازان شناخته شده ای همچون بی ام و و مرسدس بوده است

برای این منظور راننده از خودرو پیاده شده و در فاصله مناسبی از آن یعنی در شعاع سه متری می ایستد و در حالی که تلفن همراه هوشمندش را در دست گرفته خودرو را با استفاده از اپلیکیشن از پیش نصب شده پارک می کند. البته راننده می تواند از این فناوری جدید برای خارج کردن خودرو از فضای محدود پارک هم استفاده کند.

مرسدس در نظر دارد تا این فناوری را با استفاده از حسگرهایی که در پشت خودرو نصب می شوند تکمیل کند به طوریکه حتی اگر راننده در خودرو حضور داشته باشد اما در حین پارک کردن دقت کافی را به خرج ندهد، حسگرها مانع از برخورد خودرو با موانع دیگر از جمله سایر خودروهای مجاور شده و به این منظور سیستم ترمز خودرو را فعال می کنند.

منبع: carmagazine

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا