کشف مقبره نهصد ساله به کمک فناوری اسکن زمین

تیمی از پژوهشگران انگلیسی با استفاده از رادهای ویژه ای که قادر به بررسی و مطالعه لایه های زیرین زمین هستند، موفق به کشف آثار باستانی موجود در مناطق تاریخی شده اند. این رادارها می توانند آثار معماری باقی مانده از روزگاران گذشته را در زیر زمین شناسائی و اطلاعات ارزشمندی در اختیار باستان شناسان قرار دهند.

این فناوری جدید می تواند پژوهشگران را قادر به شناسائی و مطالعه آثار باستانی موجود در لایه های زیرین زمین کرده و به این ترتیب باستان شناسان می توانند بدون آسیب رسیدن به لایه های زیرین و بالائی آن ها معماری و شرایط آثار را مطالعه کنند.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه؛ تیمی از پژوهشگران شهر ریدینگ در انگلستان با استفاده از روش فوق موفق به شناسائی یک صومعه باستانی در زیر زمین شده اند گفته می شود شاه هنری یکم در سال 1136 میلادی در این محل دفن شده است. بر اساس متون تاریخی، این محل در زمان هنری هشتم در دوره از هم پاشیدگی سازمان کلیساها در قرت شانزدهم میلادی غارت شده و سپس از یادها فراموش شد. در ادامه ساکنان این منطقه شاهد ساخته شدن یک زندان، پارکینگ عمومی، کلیسا ، یک پارک و باغ عمومی در این منطقه بودند. در حال حاضر تیمی متشکل از دوازده باستان شناس در حال مطالعه این منطقه هستند تا نسبت به شناسائی آثار احتمالی دیگر موجود در منطقه اقدام کنند.

منبع: archaeology