رقابتی 6 جانبه برای تعیین آینده موشک های مدرن + اینفوگرافیک

به تازگی کمپانی Blue Origin موشک تقویت کننده عظیمی را ایجاد کرده است که از موشک Falcon Heavy شرکت SpaceX بسیار بزرگ تر بوده و یکی از ویژگی های اصلی آن قابلیت استفاده مجدد است. مدل دو مرحله ای این موشک که New Glenn نام گرفته است، در حال حاضر از موشک فالکن 270 فوت بزرگ است، این در حالی است که مدل سه مرحله ای آن به اندازه موشک Saturn V بوده و 313 فوت ارتفاع دارد.

در این پرونده  اینفوگرافیک تمامی 6 شرکتی که مهم ترین موشک های جهان را در اختیار دارند به همراه مهم ترین موشک های آنها حضور دارند.

 مصرف اصلی این موشک در واقع ارسال ماهواره ها و انسان ها به فضا است و همین امر نیز خود توجیهی برای اندازه بسیار بزرگ آن است. علاوه بر این نیروی مورد نیاز برای پرتاب موشک نیوگلن به فضا چیزی برابر با 3.85 میلیون پوند خواهد بود که این رقم کمتر از قدرت مورد نیاز برای پرتاب موشک Falcon Heavy (5.1 میلیون پوند) است.

 در ادامه نیز می توانید یک فایل اینفوگرافیک مربوط به مهم ترین موشک های فعال در صنایع فضانوردی امروزی را به همراه مدیران ارشد اجرایی شرکت های صاحب آنها مشاهده کنید. در این پرونده اینفوگرافیک تمامی 6 شرکتی که مهم ترین موشک های جهان را در اختیار دارند به همراه مهم ترین موشک های آنها حضور دارند. البته لازم به ذکر است که مدیری مانند درک هک، در ساخت پروژه اصلی نقشی نداشته است زیرا به تازگی به این سمت منصوب گشته ولی نقش او برای تعیین آینده موشک Arian 5 بسیار حیاتی خواهد بود.

احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا