آموزش عالی کشور دچار توسعه بی‌رویه و بدون برنامه شده است

دکتر منصور غلامی یک‌شنبه 21 شهریورماه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان، تصریح کرد: متأسفانه آموزش عالی کشور با بحران توسعه بی‌رویه مواجه شده و در پی آن مدرک‌گرایی رواج پیدا کرده به طوریکه دانشگاه علمی کاربردی نیز از این بحران مستثنی نیست.

وی ادامه داد: لازمه مهار و اصلاح مدرک‌گرایی در جامعه این است که آموزش عالی بازبینی لازم را در رسالت و چرایی شکل‌گیری خود داشته و در چهارچوب آن رسالت‌ها اقدام کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا یادآورشد: با انجام این بازبینی منابع ملی کشور و هزینه‌های اشخاص، در راستای اهداف ملی و اثربخش هزینه شده و به هدفگذاری‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عالی همگی یک خانواده محسوب می‌شویم بنابراین آمادگی لازم برای تبادل‌نظر با دانشگاه علمی کاربردی را داریم.

رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی همدان نیز گفت: هرگونه خدمت و تلاشی که در این نظام انجام می‌دهیم، در مقابل رشادت‌های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس ناچیز است چرا که شهدا بزرگ‌ترین سرمایه‌های خود را در مسیر انقلاب و اسلام هزینه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اعتماد دولت و نظام در انتصاب مسئولان امری مهم و ارزشمند است بنابراین باید قدر این اعتماد ایجاد شده را دانست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا