گزارش تصویری از کوهستان و پل تاریخی کانگیان چین

منطقه کوهستان کانگیان  Mount Cangyan  که به صخره سبز نیز مشهور است ، مجموعه ای با زیبایی خیره کننده در ایالت هبی و در حدود پنجاه کیلومتری جنوب غربی مرکز ایالت یعنی شهر شیجاژونگ قرار گرفته و شهرت خود را مدیون ترکیب زیبایی طبیعت کوهستانی ، آبشار بلند و ابنیه تاریخی ساخته شده در آن است .  

در روزگار گذشته مردم این منطقه با ساخت پلی زیبا  دو بخش جدا افتاده صخره  که ارتفاعی ژرف در زیر آن ایجاد شده را به هم پیوند زده و در دو سمت پل نیز سازه های معماری تاریخی با  شکل و شمایل خاص بناهای چینی و شیروانی های موج دار ایجاد کرده اند  .

بیشتر درختانی که در این منطقه وجود دارند درخت صندل بوده و برخی از آن ها دارای عمری بین دو تا سه هزار سال هستند .   زیبایی این منطقه به اندازه ای است که بسیاری از فیلمسازان چینی یا سایر کارگردانان غیر چینی که موضوع فیلمشان به نوعی به سرزمین چین مربوط می شود ، تلاش می کنند ولو با صرف هزینه های سنگین ، بخشی از فیلمبرداری و داستان فیلم خود را در این منطقه انجام دهند و به همین دلیل تا به حال تعداد زیادی فیلم سینمائی که در قسمتی از آن ، دره و کوهستان و آبشار کانگیان وجود دارد ، ساخته شده است .

مهمترین بنای دیدنی این منطقه معبد خوش بختی و ثروت است که در قرن هفتم میلادی ساخته شده و روایت است که محل اقامت شاهزاده خانمی به نام نان یانگ بوده است . بخش های مختلف این معبد بودائی  عبارتند از اتاق لوحه ها ، تالار فرمانروایان آسمانی ، تالار بودای بزرگ ، تالار پل برج .

پل ساخته شده بر روی صخره دارای 15 متر طول و نه متر عرض است و تا سطح کف دره در حدود 52 متر فاصله دارد . این پل به طور کامل از سنگ ساخته شده و در ساخت آن 365 قطعه سنگ به تعداد روزهای سال استفاده شده است . برای رسیدن به این مجموعه باید از طریق 360 پله سنگی که از پائین دره شروع می شود به پل و معابد کناری آن ختم می شود ، استفاده کرد .  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا